خبرگزاری کار ایران

آشنایی با هنر ۸۰۰ ساله خوشنویسی در نمایشگاه قرآنی مردم و رمضان

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۰۱۶

نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان، فصل نیایش و مهربانی» با حضور ۶۵ ناشر کتاب، موسسات فرهنگی دیجیتال، موسسات قرآنی، کانونهای مساجد، سرای محلات و سایر موسسات فرهنگی و هنریپذیرای علاقمندان آثار فرهنگی و هنری قرآنی است.

نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان؛ فصل نیایش و مهربانی» که همه شب در ایام ماه رمضان در پارک قیطریه تهران برپا می‌شود، علاوه بر غرفه‌های محصولات مذهبی و قرآنی در زمینه‌های هنر و فرهنگ نیز میزبان علاقمندان است.

به گزارش ایلنا؛ در کنار ده‌ها غرفه برپا شده در این نمایشگاه، غرفه هنرهای خوشنویسی از رونق خاصی برخوردار است.

مجتبی سبزه رییس انجمن خوشنویسان غرب تهران اظهار داشت: اینکه در این نمایشگاه، کارهای فرهنگی و هنری در کنار محصولات مذهبی و قرآنی با هم ارائه می‌شوند، اقدام بسیار خوبی است که موجب خواهد شد تا هنر از حالت گنگ خود بیرون آمده و با انجام یک فرهنگ سازی مناسب، این هنر که برخی به اشتباه فکر می‌کنند صرفا برای هنرمند است، به میان مردم بیاید.

وی تصریح کرد: ما در این نمایشگاه تلاش کردیم تا هنر خوشنویسی که سابقه‌ای ۸۰۰ ساله در ایران دارد، بیشتر به مردم جامعه معرفی شود؛ مردمی که به دلیل پیشرفت‌های روزافزون تکنولوژی و صنعت، امروز نیاز به آرامش را بیشتر در زندگی خود حس می‌کنند و این هنر‌ها می‌تواند تقش آرامش بخش برای آن‌ها داشته باشد.

سبزه تاکید کرد: در حقیقت این وظیفه ما هنرمندان است که هنر را از کنج عزلت به میان زندگی مردم بیاوریم.

رییس انجمن خوشنویسان غرب تهران ضمن تشکر از برگزارکنندگان نمایشگاه «مردم و رمضان» اظهار داشت: نفس برگزاری این دست نمایشگاه‌ها که به راحتی در دسترس مردم قرار دارند، کار بسیار خوب و پسندیده‌ای است که نقش مهمی هم در ارتقاء سطح فرهنگی، هنری و مذهبی جامعه دارد و ما هم به همین دلیل بود که تصمیم گرفتیم تا با فعالیت در این نمایشگاه، در کنار این دوستان به خدمت بپردازیم که البته خدا را شکر بسیار هم مورد استقبال مردم و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

وی افزود: البته در سالهای آینده باید تلاش بیشتری در جهت ارتقا سطح این نمایشگاه نوپا کنیم تا هم با اطلاع رسانی مناسب و هم ایجاد فضای به مراتب بهتر، مردم بیشتری را به سمت غرفه‌های مذهبی و هنری و فرهنگی بکشانیم.

جلیل صحرایی یکی از دست اندرکاران غرفه هنر خوشنویسی نیز در گفتگو با ستاد خبری نمایشگاه قرآنی مردم و رمضان، درباره میزان استقبال مردم از هنر خوشنویسی گفت: استقبال در این چند شب خصوصا در ایام تعطیل بسیار زیاد است و افراد زیادی از بازدیدکنندگان با مراجعه به ما یا سفارش کار می‌دهند و یا ما به رسم هدیه نوشته‌ای را به آن‌ها تقدیم می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته ما در این نمایشگاه هرشب حداقل ۱۰ صفحه خوشنویسی که بیشتر نیز با مضامین دینی است به مردمی که علاقمند هستند به صورت هدیه ارائه می‌دهیم.

صحرایی با اشاره به اشتیاق ایرانیان به هنرهای بومی ازجمله خوشنویسی گفت: در برخی روز‌ها، استقبال بیش از حد تصور است و مردم و بویژه جوانان و نوجوانانی که امروز از حداکثر تکنولوژی‌های مدرن برخوردارند، برای آشنایی بیشتر با این هنر به ما مراجعه و یا در کلاس‌ها ثبت نام می‌کنند.

وی برگزاری نمایشگاههای منطقه‌ای را یکی از راههای برقراری ارتباط با مردم جامعه دانست و گفت: در سالهای گذشته ما در دیگر بوستان‌های تهران نیز حضور داشتیم اما امسال در بوستان قیطریه نیز دیدیم که استقبال مردم خوب است و جا دارد بیشتر از این‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطبین تلاش کنیم.

نمایشگاه قرآنی «مردم و رمضان، فصل نیایش و مهربانی» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران، شهردای منطقه یک و فرهنگسرای ملل در پارک قیطریه تهران با حضور ۶۵ ناشر کتاب، موسسات فرهنگی دیجیتال، موسسات قرآنی، کانونهای مساجد، سرای محلات و سایر موسسات فرهنگی و هنری افتتاح و هر روز از ساعت ۱۹ لغایت ۱ بامداد پذیرای علاقه مندان آثار فرهنگی و هنری قرآنی است.

برپایی ایستگاه‌های قرآنی کودک و نوجوان همراه با اهدای جایزه به کودکان و نوجوانان، برگزاری نشستهای قرآنی، تجلیل از فعالان قرآنی مساجد و محافل قرآنی، مشاوره‌های مذهبی و برگزاری کرسی‌های گفتمان دینی از جمله دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز