خبرگزاری کار ایران

حافظ ناظری به CNN گفت:

به امید یکپارچه کردن فرهنگ‌های ملل به نیویورک آمدم

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۰۰۸

می‌خواهم با موسیقی یک انقلاب به پا کنم. با عشق به جای نفرت و هرج و مرج و خونریزی. در این زمانه مدرن باید با عشق و موسیقی به جنگ با دنیا رفت و با این راه می‌توان جهانی زیبا و به دور از خشونت و جنگ ساخت.

حافظ ناظری؛ خالق آلبوم بعد چهارم در گفتگو با شبکه CNN از جهانی شدن مولانا گفت و اینکه پدرش؛ شهرام ناظری؛ بزرگترین معلم او بوده است.

به گزارش ایلنا؛ ناظری درباره نگاهش به ابعاد موسیقیایی این آلبوم و اهدافش از خلق «بعد یازدهم» گفت: ‌ من موسیقی را با این امید آغاز کردم که روزی از طریق آن بتوانم با دنیا ارتباط برقرار کنم. این موسیقی است که می‌تواند بُعد دیگری از فرهنگ من و سابقه من را به جهانیان نشان دهد. من سالها پیش به امید یکپارچه کردن فرهنگ‌های ملل به نیویورک آمدم و ایجاد یک محصول جدید که دیگر مفهومی به نام شرقی و غربی در آن نیست.

او در پاسخ به سوال خبرنگار «CNN» درباره موفقیت آلبوم «بعد یازدهم» و درصدر جدول ژانر کلاسیک بیلبورد قرار گرفتن آن گفت: این یک افتخار شگفت‌انگیز برای من است، اما احساس می‌کنم در مورد من به تنهایی نیست. موفقیت برای ایران، نه برای من.

او درباره تاثیر بزرگ شدن در یک خانواده اهل موسیقی و ادبیات بر تصویرسازی از موسیقی در آلبوم «بُعد یازدهم» هم گفت: بزرگ شدن و رشد در یک خانواده موزیسین با پشتوانه موسیقی قومی و آئینی خوش شانسی بزرگی برای من بود. من در خانواده‌ای بزرگ شدم که به نوعی برای اکثر بزرگان موسیقی ایران، یک مرکز و مبدا به شمار می‌رفت و آلات موسیقی به نوعی اسباب‌بازی‌های من در دوران کودکی بود.

ناظری درباره حضور پدرش در این اثر، از شهرام ناظری به عنوان بزرگترین معلم خود یاد کرد و گفت: سبک آواز پدر من منحصر به فرد است. او پس از ۴۰ سال با شکستن قوانین آواز کلاسیک ایرانی و ترکیب شعر مولانا در موسیقی کلاسیک فارسی توانست سبک جدید را در این عرصه خلق کند.

وی افزود: موسیقی من صدایی از خداوند است. صدایی از خدا که به من الهام می‌شود. موسیقی اگر درست شنیده شود توانایی نفوذ به قلب‌ها و ماندگاری را نیز در خود دارد. مهم نیست چه خصوصیت‌هایی در موسیقی نهفته است، اگر شما بتوانید ماهیت آنرا به درستی درک کنید، بدون توجه به اینکه طرفدار چه مذهبی هستید یا در پس زمینه آن چه اتفاقی افتاده، قطعا می‌توانید از آن لذت ببرید.

ناظری با اعلام اینکه با این آلبوم خود را در آغاز راه می‌بیند، یادآور شد: یکی از اهداف نهایی من شناساندن «مولانا» به مردم جهان است و به مطمئن هستم روزی می‌رسد که مولانا همچون «شکسپیر» مورد توجه عامه مردم جهان قرار خواهد گرفت.

ناظری گفت: می‌خواهم با موسیقی یک انقلاب به پا کنم. با عشق به جای نفرت و هرج و مرج و خونریزی. در این زمانه مدرن باید با عشق و موسیقی به جنگ با دنیا رفت و با این راه می‌توان جهانی زیبا و به دور از خشونت و جنگ ساخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز