خبرگزاری کار ایران

٢٩ هنرمند بزرگ نوگرا و معاصر ایران در گالرى مژده

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۷۹۰

گالرى مژده با هدف ارائه برشى از پالت رنگى هنر نوگرا و معاصر ایران در یکصد سال اخیر، نمایشگاه «هنرمندان نوگرا و معاصر ایران» را عصر جمعه ١٧ مرداد ماه روى دیوار مى‌برد.

نمایشگاه «هنرمندان نوگرا و معاصر ایران» از عصر جمعه ١٧ مرداد ماه در گالری مژده برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مژده طباطبایى(مدیر گالرى مژده) گفت: در این نمایشگاه آثار ٢٩ هنرمند بزرگ نقاشى ایران به نمایش درمى‌آید که برخى از آنها جریان‌هایى تاثیرگذار در هنر ایران پدید آورده‌اند و برخى دیگر نمونه‌هایى ناب از تلاقى مدرنیسم و زبان تصویرى ایرانى‌اند.

او اعلام کرد: در این نمایشگاه آثار سهراب سپهرى، حسین زنده رودى، مسعود عربشاهى، پرویز کلانترى، سیراک ملکونیان، منوچهر نیازى، ناصر اویسى، غلامحسین نامى، على اکبر صادقى، جلال شباهنگى، حسینعلى ذابحى، محمود زنگنه، قباد شیوا، نصرت الله مسلمیان و مجید حمیدیان همنشین هم‌اند ضمن آنکه آثار زنده‌یادان هانیبال الخاص، فریده لاشایى، منصور قندریز، مهدى ویشکایى، اردشیر محصص، احمد اسفندیارى و محمود جوادى پور هم آذین بخش این روایت از تاریخ هنر ایران اند.

مژده طباطبایى که نمایشگاه گردانى این رویداد را نیز به عهده دارد، انتخاب دوره‌هاى مهم از رزومه کارى هر هنرمند را دغدغه جدى‌اش خواند و در عین حال گفت: ناگفته پیداست نام هاى بزرگ دیگرى در شکل‌دهى موج نوین نقاشى ایران نقش اساسى ایفا کرده‌اند که به جهت کوچکى فضاى گالرى از ارائه همه آنها معذور بودیم و امیدوارم در فرصت‌هاى آتى این مهم را ادامه دهیم.

او یادآور شد: در چیدمان این نمایش گروهى همه گونه‌هاى روایى نقاشى از فیگوراتیو تا انتزاعى؛ طبیعت گرایى و سوررئالیسم… و نیز تکنیک‌هاى مختلف، برگزیده شده تا طیف هاى متنوع هنر ایران ارائه شوند؛ به گمانم شناخت دقیق زوایاى زیبایى شناسى هر یک از این دوره ها الزامى ست و هنر امروز و فرداى مان با آگاهى از نسل پرافتخار پیشگام و پیشکسوتمان مى‌تواند زمینه ارتقا و رشد بیابد.

او قیمت‌گذارى این آثار را تعدیل شده خواند و تاکید کرد: ما موفق شدیم از برخى از بزرگان هنر ایران، کارهاى کوچک هم بیابیم لذا ممکن است دیدارکنندگان پاى امضاهایى بسیار بزرگ قیمت‌هاى ناباورانه ببینند که این را یکى از ویژگى‌هاى خاص نمایشگاه مى‌دانم؛ علاوه بر این تلاش کردیم با قیمت‌گذارى منصفانه امکان خرید براى اقشار مختلف جامعه را فراهم آوریم.

نمایشگاه هنرمندان نوگرا و معاصر ایران پس از افتتاح در عصر جمعه ١٧ مرداد به مدت ١٠ روز در گالرى مژده واقع در سعادت آباد، علامه شمالى، خ ١٨ شرقى دایر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز