خبرگزاری کار ایران

حضور دوباره میشل ستبون؛ عکاس فرانسوی روزهای انقلاب اسلامی در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۷۶۰

میشل ستبون، عکاس نامدار فرانسوی که روزهای اول انقلاب برای عکاسی از انقلاب اسلامی ایران به کشورمان آمده بود، دوباره به ایران خواهد آمد.

سال پیش و در زمان برگزاری جشنواره عکس رژان میشل ستبون به ایران آمده بود که فیلمی از خاطرات این عکاس فرانسوی که روزهای اول انقلاب برای عکاسی از انقلاب اسلامی ایران در کشورمان بود، از زمان انقلاب آماده شده و کتابی نیز از عکس‌هایش برای چاپ آمده شد که امسال هم فیلم و هم کتاب وی آماده شد که این فیلم و کتاب با حضور وی در خانه هنرمندان رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایلنا؛ همزمان با رونمایی از فیلم وی با عنوان «موسیو ستبون و روزهایی که گذشت» و نمایش اولیه کتاب وی، جشنواره عکس رژان دوره سوم خود را آغاز خواهد کرد که در این نمایشگاه ۸۷ تک عکس و ۱۱ مجموعه عکس انتخاب شده از میان ۱۵ هزار و ۹۹۵ تک عکس و ۷۲۴ مجموعه عکس ارسالی به دبیرخانه جشنواره به نمایش درآمده است.

مشل ستبون عکاس ۲۶ ساله فرانسوی به محض ورود امام خمینی(ره) به فرانسه، از جمله اولین عکاسانی بود که موفق به ثبت تصاویری از ایشان شد. از جمله عکس معروفش از امام راحل زیر درخت سیب در باغ نوفل لوشاتو است.

عکس‌هایی که میشل جوان از ایشان تهیه کرده بود، در بسیاری از رسانه‌های جهان منتشر شد. روزی که امام خمینی در ۳۱ ژانویه ۱۹۷۹ سوار بر هواپیمای ایرفرانس، پاریس را به مقصد تهران ترک می‌کرد، میشل ستبون نیز در همین هواپیما نشسته بود و تصاویر منحصر به فردی از ایشان در قاب دوربینش ثبت کرد. او از معتمدان انقلاب در آن روزها به شمار می‌رفت.

میشل ستبون شهرت خود را در زمینه عکاسی خبری مدیون ایران می‌داند چرا که تجربه عکاسی او از تحولات انقلاب ایران باعثشد که آثار او در سطح دنیا منتشر شود و از او یک عکاس خبری مشهور و بین المللی بسازد.

نمایشگاه سومین جشنواره عکس رژان که از روز دهم شهریور ماه در نگارخانه‌های میرمیران، پاییز، زمستان و ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد تا پانزدهم شهریور ماه دایر خواهد بود.

برگزیدگان این جشنواره عصر روز جمعه چهاردهم شهریور ماه در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران معرفی خواهند شد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز