خبرگزاری کار ایران

«لیلی و مجنون» به زبان آذری از خود سخن می‌گویند

کد خبر : ۲۰۱۹۰۰

اپرای عروسکی لیلی و مجنون به کارگردانی بهروز غریب‌پور و نوشته آهنگساز نامدار آذربایجانی عزیز حاجی بیگف؛ به زبان آذری از ۲۳ شهریورماه در تالار فردوسی اجرا می‌شود.

اپرای عروسکی " لیلی و مجنون " ساخته عزیز حاجی بیگف، آهنگساز آذری و براساس داستان لیلی و مجنون نوشته محمد فضولی و نظامی گنجوی با طراحی و کارگردانی بهروز غریب‌پور است و بازآفرینی موسیقی آن توسط امیر بهزاد و با صدای زینب خانلر اوا، عارف بابایف، رشید بهبوداوف و خوانندگان بنام آذربایجان می باشد.

به گزارش ایلنا؛ در این اثر نمایشی تکنیک‌های بکار رفته در طراحی، ساخت عروسک‌ها و عمق میدانی که در صحنه نمایش و طراحی‌هایی که در پس زمینه وجود دارد باعثمی‌شود، مخاطب به نوعی خود را در صحنه نمایش احساس کند، البته در کنار این موارد موسیقی سنتی و غنی آذربایجانی، باعثتأثیرگذاری بیشتر در انتقال حس نمایش داشته است.

بازی‌دهندگان عروسک‌های این اپرا را مریم اقبالی، علی پاکدست، غزل اسکندرنژاد، علی ابوالخیریان، مرجان احمدی، سلما محسنی، مونا کیانی فر، مرضیه سرمشقی، سمیه نادری، فرزانه عاقلی، نسیم امیر خسرو، نگار میر فخرایی، قاسم رحمتی، مریم مجیدی، سحر امیر اقبالی، سارا اقبال، سحر کاظمی، هانی حسینی، مرضیه نادری، الهام عابدی تشکیل می‌دهند.

بهروز غریب‌پور افزون بر اپرای " لیلی و مجنون " تاکنون اپراهای عروسکی " رستم و سهراب "، " مکبث"، " عاشورا "، " مولوی "، " حافظ " را با همراهی گروه تئاتر عروسکی " آران " در ایران و چندین کشور دیگر اجرا کرده است.

اپرای " لیلی و مجنون " از ۲۳ شهریورماه سالجاری، ساعت ۲۰ در تالار فردوسی روی صحنه می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز