خبرگزاری کار ایران

کلاس‌های هم‌آوازی‌ شهرام ناظری در راه است؛

هنرنمایی شوالیه آواز ایران در شبی به یادماندنی

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۲۵۸

ناظری به علاقمندان شرکت در کلاس‌های هم‌آوازی‌اش وعده داد؛ تا ماه آینده این کلاس‌ها تشکیل خواهد شد / او با اجرای یک نفره سه تار و آواز شعر دوباره می‌سازمت وطن؛ حضار را به وجد آورد.

شب نخست کنسرت شهرام ناظری به همراهی گروه موسیقی مولوی؛ سه‌شنبه شب(۱۸ شهریور ماه) در تالار وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شهرام ناظری در ابتدای این برنامه؛ با اشاره به اینکه امسال نیز مانند سال‌های گذشته جامعه‌ی هنری برخی از هنرمندان بزرگش را از دست داده؛ گفت: برنامه امشب را به یاد هنرمندانی همچون زنده‌یاد سیمین بهبهانی و محمدرضا لطفی و همچنین دو نفر از هنرمندان کرد که در منطقه کردستان به تازگی از دست رفته‌اند؛ استادان شهابی و عباس کمندی آغاز می‌کنیم.

وی افزود: در مراسم خاکسپاری سیمین بهبهانی؛ شعر دوباره می‌سازمت وطن را خواندم. جا دارد که این شعر را امشب نیز دوباره اجرا کنم.

سپس کنسرت شهرام ناظری با اجرای بخشی از ساقی‌نامه آغاز شد.

ناظری پس از آن با اجرای قطعات «آه که من مستم و تشویش لولیان» از آلبوم لولیان و از اشعار مولانا جلال‌الدین بلخی برنامه‌اش را ادامه داد.

همچنین مهمانان کنسرت ناظری در بخشی از این برنامه شاهد اجرای زیبای «زمستان است» اثر به‌یاد ماندنی «‌مهدی اخوان ثالث» بودند که شهرام ناظری از آن به عنوان شعری تاریخی و ماندگار یاد کرد.

در بخش دیگری از این کنسرت؛ ناظری با اشاره به برگزاری کلاس‌های هم‌آوازی گفت: درباره این کلاس‌ها خیلی‌ها گله داشتند که چرا اینقدر دیر شده است. دلیل این موضوع مشکل تهیه جای مناسب برای این کار بود که مدتها در پی آن بودیم.

وی ادامه دادیم: چنانچه قول داده‌ام تا همین یک ماه آینده این کلاس‌ها تشکیل خواهد شد. کسانی که مشتاق شرکت در این کلاس‌ها هستند فرم مربوطه را پرکنند و من در خدمتشان خواهم بود.

ناظری در ادامه با اجرای یک نفره سه تار و آواز شعر دوباره می‌سازمت وطن؛ حضار را به وجد آورد. او در ادامه دو قطعه کردی از موسیقی مقامی اجرا کرد.

شوالیه آواز ایران در پایان با اجرای اثر «آتشی در نیستان» به کار خود پایان داد.

گروه موسیقی مولوی در این برنامه شهرام ناظری را همراهی می‌کرد. از افراد حاضر در این گروه می‌توان به صابر نظرنگاهی نوازنده تار، ‌ حسین پرنیا نوازنده سنتور، یونس پاکنژاد نوازنده کمانچه، ‌ شهرام محمدی نوازنده دیوان و سه‌تار، سیما علم نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو، ‌ بابک غسالی نوازنده عود، ‌ فرهاد صفری نوازنده تنبک و شهریار نظری نوازنده دف اشاره کرد. سیدامین موسوی نیز به عنوان مشاور هنری برنامه گروه را همراهی می‌کرد.

کنسرت شهرام ناظری با یکساعت تاخیر آغاز شد و در ساعت سی دقیقه بامداد چهارشنبه نیز به پایان رسید.

ورودی باریک، ‌ امکانات پذیرایی محدود و جمعیت فراوانی که برای رسیدن به سالن کنسرت در بیرون از تالار وزارت کشور صفی طولانی تشکیل داده بودند؛ بر مشکلات این برنامه افزوده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز