خبرگزاری کار ایران

دوتارنوازان خراسان شمالی در فرهنگسرای اندیشه

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۹۹۸

کنسرت پژوهشی موسیقی نواحی با عنوان «دوتار دستان» یک شنبه ۲۳ شهریور در آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.

کنسرت پژوهشی موسیقی نواحی با عنوان «دوتار دستان» برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در این برنامه که با هدف تکریم و پاسداشت گویش‌ها، آواها و سنت‌های فرهنگ ایرانی برگزار می‌شود، دوتارنوازان خراسان شمالی ملقب به بخشی‌ها به نام‌های حسین ولی نژاد و عیسی قلی پور به اجرای برنامه می‌پردازند.

حسین ولی نژاد معروف به حسین بخشی از دوتارنوازان و خوانندگان سرشناس شیروان و استان خراسان شمالی است که به لهجه‌های رایج استان(ترکی، کردی، تاتی) به داستان‌سرایی، منقبت خوانی، نعت خوانی می‌پردازد.

حاج عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی از روستای سلاخ بخش مرکزی بجنورد است. از سوابق هنری عیسی بخشی می‌توان حضور در جشواره موسیقی فجر(۱۳۶۷ و ۱۳۷۰)، حضور در جشنواره پیران چنگی(۱۳۷۹) و ده‌ها جشنواره ملی، منطقه‌ای و استانی نام برد.

این برنامه با سخنرانی هوشنگ جاوید و یوسفعلی میرشکاک و اجرای ژیلا صادقیان روز یکشنبه ۲۳ شهریورماه ساعت ۱۸ در آمفی تئاتر فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی نرسیده به پل سیدخندان بوستان اندیشه برگزار و حضور برای علاقمندان آزاد است.

پخش مستندی از زندگی و همچنین برپایی نمایشگاه کاریکاتور چهره این دو هنرمند از بخش‌های دیگر این برنامه خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز