خبرگزاری کار ایران

«۷ شب و روز» در گالری ایده افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۲۵

آثار نقاشی‌ ندا رسولی ارسی با عنوان «۷ شب و روز» که دربرگیرنده ۱۴ اثر با موضوع مناظر شهری است؛ روز گذشته ۲۱ شهریورماه در گالری ایده به نمایش درآمد.

سومین نمایشگاه انفرادی ندا رسولی ارسی با عنوان «۷ شب و روز» با حضور جمعی از هنرمندان و علاقمندان به هنر در گالری ایده افتتاح شد. این آثار که منتخبی از تلاش‌های هفت سال گذشته این هنرمند است با دو شیوه متفاوت اجرایی از دو دوره مختلف کاری این هنرمند را پیش روی مخاطبان قرار داد.

به گزارش ایلنا؛ تابلوهای ۷ شب نمایی از شب در شهر تهران را نشان می دهند. شهری در دل تاریکی و ظلماتی که زشتی‌ها را پوشانده و جلوه‌های خاص به شهر خاکستری تهران بخشیده است. نورهایی که از دور دست همچون مشعل می‌درخشند و به شهر حیات می‌دهند. تصاویر جذاب و دل‌انگیز این آثار که در دل تاریکی سوسوی چراغی را نشان می‌دهند نوید همدلی و همراهی را پیش روی علاقمندان به هنر قرار می‌دهد.

اما در بخش دیگر این آثار که ۷ روز است، حکایتی متفاوت از نمای شهر خاکستری با دیوارهای بتونی سرد روایت شده است. روزهایی که رنگ زیادی ندارند. از دور دست به جز غبار ومه، خطوط عمودی و افقی چیز زیادی دیده نمی‌شود و واقعیتی دیگر نمایان و دیگر فضای شاعرانه شب حضور ندارد. هر چه می‌بینی خاکستری و غبارآلود است و گاهی آفتاب از پشت این فضای سخت وخسته‌کننده حضور خود را اعلام می‌کند.

رسولی در این آثار با نگاهی مفهومی و تجریدی به موضوع منظر شهری در طول شبانه روز پرداخته و ۱۴ اثر را با تکنیک میکس مدیا در ابعاد ۱۰۰ در ۷۰؛ ۱۰۰ در ۸۰ و ۱۲۰ در ۸۰ در معرض دید علاقمندان قرار داده است.

ندا رسولی ارسی هنرمند نقاش فارغ‌التحصیل رشته نقاشی و مدرس دانشگاه است و تاکنون آثارش در ۱۳ نمایشگاه گروهی و ۲ نمایشگاه انفرادی به نمایش درآمده است.

نمایشگاه «۷ شب و روز» تا ۲۷ شهریورماه در گالری ایده واقع در خیابان کریم‌خان، خردمند شمالی، کوچه هیجدهم شماره ۲۶ میزبان علاقمندان به هنر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز