خبرگزاری کار ایران

از برج آزادی تا زنان پاریسی بر بوم نقاشی

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۴۳۹

نمایشگاه نقاشی‌های شیدا وفایی زاده عصر جمعه چهارم مهرماه ۹۳ در گالری شکوه آغاز به کار کرد.

شیدا وفایی‌زاده در نمایشگاه نقاشی‌هایش؛ ۲۵ اثر با تکنیک اکریلیک روی بوم ارائه داده است که کوچک‌ترین آن ۸۰×۴۰ سانتی متر و بزرگترینش ۱۳۰×۲۰۰ سانتی متر است.

به گزارش ایلنا؛ آثار وی در این نمایشگاه هم به لحاظ سبک و هم به لحاظ موضوعی تنوع زیادی دارند، او نقاشی‌هایی از مناظر و مکان‌های مختلف دنیا چون ایتالیا، پاریس و ایران را در کنار فضاهایی آبستره و نمایی از گل‌ها و فیگورهای مختلف به تصویر کشیده است، وفایی‌زاده در رابطه با آثارش گفت: در این نمایشگاه نقاشی‌هایی با سبک‌های مختلف آبستره، رئال، فیگوراتیو و… به نمایش گذاشته‌ام. با آنکه هر کدام از آثار این نمایشگاه در یک مجموعه قرار می‌گیرند و شامل ۲۰ تا ۳۰ اثر می‌شوند اما برای نمایش آن‌ها تصمیم گرفتم، آثاری با تنوع زیاد ارائه دهم که مخاطبان هنگام بازدید از نمایشگاه خسته نشوند، کار‌ها را دنبال کنند و از این تنوع سر ذوق آیند.

او اضافه کرد: هنرمندان باید با تمامی سبک‌های هنری آشنا باشند تا نقاشی‌هایشان یکنواخت نباشد و آثاری با تنوع زیاد کار کنند، در این صورت هم خودشان خسته نمی‌شوند و هم مخاطبان را تشویق می‌کنند که آثارشان را دنبال کنند. تنوع باید در تمامی زندگی جاری باشد، حتی خانم‌های خانه دار هنگام آشپزی هم باید در پخت غذا تنوع ایجاد کنند.

حیواناتی چون اسب و گوزن در آثار وفایی‌زاده نمادهایی خاصی از زیبایی، نجابت و معصومیت هستند، او در مورد به تصویر کشیدن این حیوانات در آثارش گفت: رابطه اسب با انسان برایم جالب است و همیشه علاقمند بودم که اسب را به تصویر بکشم. حتی دوست داشتم که دخترم از کودکی اسب سواری را آموزش ببیند، فکر می‌کنم بخاطر نجابت این حیوان است که انسان‌ها علاقه به برقراری ارتباط با آن هستند. گوزن هم بخاطر زیبایی و معصومیتی که دارد همیشه مورد توجه‌ام بوده و در آثارم آن را نقاشی کردم.

در بعضی آثاراین نمایشگاه بافت‌هایی به صورت برجسته خودنمایی می‌کنند، رنگ‌ها به پایین تابلو گرایش یافته و غلظت پیدا کرده‌اند، هنرمند رنگ را با قلمو، کاردک و در بعضی از آثار با دست روی بوم گذاشته و آن‌ها را به صورت برجسته کار کرده است.

وفایی‌زاده در این نمایشگاه مناظر مختلف دنیا، سمبل‌ها و نمادهای کشورهای مختلف را نقاشی کرده است، وی در این رابطه گفت: در این آثار تصمیم گرفتم که زیبایی‌های خاص یک کشور را نشان دهم. در بعضی از آثار قدمت و اصالت شهر‌ها و کشور‌ها را روی بوم انعکاس داده‌ام و در بعضی دیگر زیبایی‌های خاص آن‌ها همراه با نمادهایی از مکان‌های مختلف را نقاشی کرده‌ام که از جمله آن باید به نقاشی برج آزادی در ایران اشاره کنم که همیشه نماد استقامت و پایداری برایم محسوب می‌شود به همین دلیل دوست داشتم آن را با تمام ابهتش به تصویر بکشم.

پالت رنگی متنوع آثار این نمایشگاه خبر از احساسات، عواطف و نوع نگاه هنرمند به زندگی و اطرافش می‌دهد، او در این آثار با بازی با رنگ‌ها و ترکیب رنگ‌های شاد و زنده جلوه خاصی از زیبایی‌ها را به نمایش گذاشته است.

شیدا وفایی‌زاده متولد ۱۳۲۶ و به مدت ۳۰ سال است که به شکل حرفه‌ای نقاشی می‌کند. او تاکنون دوره‌های مختلف نقاشی را نزد اساتید بزرگی چون آیدین آغداشلو گذرانده است و در نمایشگاه‌های متعدد گروهی در ایران و کانادا شرکت داشته است. این نمایشگاه نخستین نمایشگاه انفرادی وی محسوب می‌شود.

این نمایشگاه تا چهارشنبه نهم مهرماه ۹۳ دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۴ تا ۸ بعد از ظهر از این آثار در گالری شکوه واقع در چهار راه فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان شهید سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک۹ دیدن نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز