خبرگزاری کار ایران

خسرو سینایی و هوشنگ کامکار از چکناواریان می‌گویند

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۲۱

سلسله برنامه‌های مروری بر آثار لوریس چکناواریان در خانه هنرمندان با سخنرانی خسرو سینایی و هوشنگ کامکار برگزار می‌شود.

سلسله برنامه‌های مروری بر آثار لوریس چکناواریان در قالب برنامه‌ای با سخنرانی هوشنگ کامکار و خسرو سینایی در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران، افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در این سلسله برنامه‌ها که با همکاری خانه موسیقی و خانه هنرمندان ایران ترتیب داده شده، قرار است هر ماه یکی از آثار لوریس چکناواریان به نمایش عموم گذاشته شود.

در مراسم افتتاح سلسله برنامه‌های مروری بر آثار لوریس چکناواریان، پس از سخنرانی دکتر مجید سرسنگی، مدیرعامل خانه هنرمندان، هوشنگ کامکار و خسرو سینایی، فیلم اپرای رستم و سهراب، نخستین اپرای عروسکی ایران که برمبنای داستان رستم و سهراب شاهنامه فردوسی، در سال ۱۳۸۳ روی صحنه رفت، پخش خواهد شد. طراحی و کارگردانی این اپرا بر عهده بهروزغریب پور بوده است.

در این مراسم همچنین لوح تقدیر خانه هنرمندان ایران به لوریس چکناواریان به پاس یک عمر فعالیت هنری اهدا خواهد شد.

در قالب این سلسله برنامه‌ها فیلم‌های اپرای رستم و سهراب، کارمینا بورانا اثر «کارل ارف»، پیش درآمد جشن اثر «دیمیتری شوستاکوویچ»، سوئیت سمفونیک شهرزاد اثر «نیکلای ریمسکی کورساکوف»، کاپریچیو اسپانیول اثر «نیکلای ریمسکی کورساکوف»، سمفونی شماره ۱ مالر، کنسرتو برای پیانو و ارکستر شماره ۳ بتهوون، سمفونی شماره ۵ بتهوون، رکوییم موتزارت و اورتورهای لوریس چکناوریان پخش خواهد شد.

از آثار معروف چکناواریان می‌توان به اپرای پردیس و پریسا، اپرای رستم و سهراب، باله سیمرغ، توکاتا و فوگ برای ارکستر زهی، کنسرتوپیانو، سمفونی پرسپولیس و… اشاره کرد.

مراسم افتتاحیه مروری بر آثار لوریس چکناواریان، پنجشنبه ۱۷ مهر از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز