خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه نقاشیخط با خط حریر در گالری نگاه

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۷۳۸

نمایشگاه نقاشیخط الهیار خوشبختی از اول آبان ماه در گالری نگاه لواسان برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار نقاشیخط الهیار خوشبختی با معرفی خط تحریر ساعت ۱۷ روز پنجشنبه اول آبان ماه در گالری نگاه لواسان افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در این نمایشگاه ۱۶ اثر با استفاده از خط ابداعی تحریر با مضامین قرآنی و معنوی به نمایش گذاشته می‌شود و علاقه مندان تا ۱۳ آبان می‌توانند از این نمایشگاه در گالری نگاه، واقع در لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، ‌ انتهای کوچه گلزار، شماره ۳۲ دیدن کنند.

اللهیار خوشبختی متولد ۱۳۴۴ کاشان، فارغ التحصیل گرافیک از دانشگاه هنر، دارای مدرک ممتاز انجمن خوشنویسان ایراندر خطوط نستعلیق، شکسته و ثلثو مدرس گرافیک در مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان است.

خوشبختی ۳۰سال است که در حوزه گرافیک و خوشنویسی فعالیت دارد و از سال ۱۳۸۸ به نقاشیخط نیز روی آورد. او در ابتدا در آثارش از خطوط نستعلیق و ثلثاستفاده می‌کرد اما پس از مدتی تصمیم گرفت روی خط جدیدی کار کند. مدت یکسال فرمهایی را در قالب سیاه مشق و اتود نوشت و از میان این ترکیبات فرمهایی جدیدی استخراج شد. با نظر تعدادی از هنرمندان خوشنویسی و طراح گرافیک اصلاحاتی دراین خط انجام داد و به پیشنهاد محمدعلی سبزه کار نام حریر برای این خط انتخاب شد. خوشبختی درباره خط تحریر می‌گوید: این خط بیشتر مناسب استفاده در موارد تزیینی و گرافیک است و به عبارتی مناسب نقاشیخط است. فرم‌های سیال و متغیری دارد و به فراخور فضا دچار تفییر اندازه و شکل می‌شود. خوانایی متوسطی دارد و برای متون طولانی مناسب نیست. قابلیت نوشتن با قلم خوشنویسی سنتی را دارد، شباهت‌هایی به خط ثلثو معلی دارد ولی تمام حروف دارای شکل منحصر بفردی است که تا به حال در جای دیگری نوشته نشده است. از آنجا که هر حرکت جدیدی خالی از عیب نیست از هنرمندان و استادان درخواست می‌کنم نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را درباره این خط بیان کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز