خبرگزاری کار ایران

على پروین؛ سوژه نقاشى عروسش شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۱۷۲

آناهیتا درگاهی تازه‌ترین آثار هنرى‌اش را با عنوان «مرز پرگهر» عصر جمعه شانزدهم آبان ماه به نمایش مى‌گذارد که علاوه بر یک تابلو از على پروین، ١۶ نقاشى با نگاه اجتماعى را شامل می‌شود.

على پروین سوژه یک اثر نقاشى شد. لحظه‌اى تاریخى از بازى تیم ملى فوتبال ایران در این تابلو به تصویر کشیده شده است؛ جالب اینکه این نقاشى را عروس على پروین خلق کرده که در سومین نمایشگاه انفرادیش در گالرى شکوه به تماشا خواهد گذاشت.

به گزارش ایلنا؛ آناهیتا درگاهی، همسر محمد پروین، تازه‌ترین آثار هنرى‌اش را با عنوان «مرز پرگهر» عصر جمعه شانزدهم آبان ماه در گالری شکوه به نمایش مى‌گذارد که علاوه بر یک تابلو از على پروین، ١۶ نقاشى با نگاه اجتماعى و نیز زیبایى شناسى اشیا پیرامونى در آن محوریت دارد.

آناهیتا درگاهی کار‌شناس ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران است. او تاکنون دو نمایشگاه انفرادی در کاخ نیاوران وگالری سیحون برپا کرده است. «مرز پر گهر» سومین نمایشگاه انفرادی وی محسوب می‌شود. همچنین درگاهی در سه نمایشگاه گروهی در موزه هنرهای زیبا کاخ سعد آباد، گالری کمال الملک و جم آرت گالری دوبی شرکت داشته است.

آثار او در این نمایشگاه را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد: زنانی که نماد قدرت‌اند و نقاش آن‌ها را همراه با بنا‌ها و المان‌های قدیمی ایرانی به تصویر کشیده است که اغلب فضایی سورئال دارند؛ طبیعت بی‌جان که شامل نقاشی‌هایی از ظروف نقره قلمکاری شده اصفهان که طرح‌های گل و مرغ دارند؛ دو نقاشی مدرن که تصویری از مجسمه‌ای بی‌روح را نشان می‌دهد که به دنیای مدیا اشاره دارد و چند نقاشی از شخصیت‌های مهم ایرانی که از جمله آن می‌توان به اثر آبسترکتی اشاره داشت که علی پروین را در حال بازی فوتبال به تصویر کشیده است که این اثر مربوط به بازی تاریخی ایران و استرالیا است که در سال ۱۹۷۸ میلادی در مقدماتی جام جهانی به مصاف هم رفته بودند.

درگاهی در آثارش بیشتر از رنگ‌های اکر، سیاه و سفید و آبی و طلایی بهره گرفته است و برای بزرگ نمایی و برجسته جلوه دادن قسمتی از نقاشی‌هایش از رنگ قرمز و قهوه‌ای استفاده کرده است. بعضی از آثار در این نمایشگاه نیز با سیاه مشق‌هایی از اشعار مولانا و حافظ مزین شده‌اند. آثار او با تکنیک هاى رنگ روغن و میکس اکریلیک بر روی بوم‌هایی با ابعاد ۱۴۵×۱۴۵ و ۱۰۰×۲۰۰ خلق شده‌اند.

نمایشگاه نقاشی‌های «مرز پر گهر» تا ۲۱ آبان ماه ۹۳ در گالری شکوه واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانید همه روزه از ساعت ۴ تا ۸ عصر از این آثار دیدن نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز