خبرگزاری کار ایران

خانواده مرتضی پاشایی در گفتگو با ایلنا تاکید کردند:

کسی حق مصادره مرتضی پاشایی را ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۸۱۲

عکسی که در اینستاگرام از مراسم غسل و تطهیر مرتضی پاشایی منتشر شده صحت ندارد و متعلق به وی نیست.

خانواده مرحوم مرتضی پاشایی معتقدند که مرتضی پاشایی متعلق به همه مردم ایران است و کسی حق ندارد او را برای خود مصادره کند.
ناصر پاشایی پدر مرتضی پاشایی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مهم‌ترین ویژگی مرتضی پاشایی گفت: مهم‌ترین ویژگی او صبور بودن است. با توجه به اینکه مرتضی از کودکی اعتقاد داشت و می‌گفت احساس می‌کنم ملودی‌هایی که در ذهن من می‌آید از طرف خداوند است به همین دلیل فکر می‌کنم مرتضی موجودی خارق العاده است و خیلی‌ها اعتقاد داشتند صدای او آسمانی و معجزه گر است.
وی با اشاره به بعضی بی‌اخلاقی‌هایی که در جریان انتشار خبر فوت وی صورت گرفت گفت: این کار انسانی نیست و سوء استفاده و ‌‌نهایت بی‌رحمی با یک بیمار است. متاسفانه فیلمی که از وی در بیمارستان منتشر شد بسیار ما را ناراحت کرد.
پدر مرتضی پاشایی ادامه داد: عکسی که در اینستاگرام از مراسم غسل و تطهیر مرتضی پاشایی منتشر شده صحت ندارد و متعلق به وی نیست.

وی ادامه داد: من از همه تشکر می‌کنم که عاشقانه طرفدار او هستند از همه عزیزان تقاضا می‌کنم که ضمن حضور در مراسم تشییع وی از سوء استفاده بعضیها جلوگیری کنند زیرا مرتضی متعلق به یک ملت است از یک بچه ۳ ساله تا خانم ۸۰ ساله او را دوست دارند و برای همه جاودانه شد.
مادر مرتضی پاشایی نیز طی سخنانی گفت: مرتضی به اهل بیت علاقه زیادی داشت و هر سال با دوستانش در محله‌ای به هیات عزاداری می‌رفتند. یادم می‌آید یک سال ماه محرم از من درخواست چفیه کرد در خانه هرچه گشتم پیدا نکردم اما در خیابان به یکباره یک پیرزن چفیه را گردن ما انداخت.
وی ادامه داد: مرتضی پاشایی به کار هنری علاقه زیادی داشت و تا کاری را به انتها نمی‌رساند‌‌ رها نمی‌کرد به همه کار‌ها تا انتها می‌پرداخت و کم فروشی نمی‌کرد.

وی با تشکر از ابراز محبت مردم گفت: از دست دادن مرتضی خیلی سخت است اما زمانی که علاقه مردم را می‌بینم غم درونم کمی تسکین پیدا می‌کند و پی می‌برم که مرتضی شایستگی چنین مراسمی را دارد. مرتضی پاشایی از بچگی بزرگ بود. از بچگی بزرگ و ایده آل فکر می‌کرد و به کم قانع نبود کارش را دوست داشت و می‌گفت باید بهترین باشم و به حاشیه نمی‌پرداخت.

وی ادامه داد: تا پیشنهادی برای کار خیر می‌دادند می‌پذیرفت اگر به او پیشنهادی می‌دادم قبول می‌کرد و پیشنهادات خیر من را رد نمی‌کرد.

منصور پاشایی عموی مرتضی پاشایی نیز طی سخنانی گفت: طرفدارهای مرتضی افراد مذهبی و معنوی هستند زیرا با حضورشان جو و فضای معنوی زیادی را در مدت زمانی که مرتضی بستری بود ایجاد کردند. البته این نکته را هم باید به آن توجه داشته باشیم که اگر بخواهیم با ظاهر افراد قضاوت کنیم شاید چیز دیگری را نشان دهد اما در دل این مردم معنویت موج می‌زند و اشکی که در چشمان طرفداران مرتضی می‌دیدم ناشی از معنویتی بود که در آن‌ها بود.
وی ادامه داد: در نقطه مقابل یک سوال مطرح می‌شود اینکه در همه دنیا هنرمند زیاد داریم و همه مردم دنیا هم هنرمندانشان را دوست دارند اما این دوست داشتن مرتضی در بین مردم خاص و ویژه است و چرایی این دوست داشتن مهم است. پاسخ این است که مرتضی با زبان مردم می‌خواند و به دل مردم رسوخ کرده بود و با روح مردم یگانه شده بود زیرا روح مردم، روح معنویت بود و حرف دل مردم بود.
وی ادامه داد: کسی حق ندارد مرتضی را به نفع خود مصادره کند مرتضی فرزند همه مردم ایران است و در دل همه مردم ایران جای دارد بنابراین توجهی که مردم به مرتضی دارند درست در پاسخ به علاقه مرتضی به همین مردم است.

وی با اشاره به رفتارهای نامناسبی در برخی از سایت‌ها و انتشار فیلمی از مرتضی پاشایی در بیمارستان گفت: طبیعتا نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که در هر جامعه‌ای افراد یک دست باشند عده‌ای پبدا می‌شوند که با اغراض مختلف دست به یک سری کارهایی می‌زنند بنابراین این عده هم زیاد نیستند و این نباید ما را نگران کند زیرا عده بسیار قلیلی هستند ممکن است عده انگشت شماری دست به یک کار بزنند اما به خاطر تکنولوژی موجود شبکه‌های اجتماعی بازتاب آن گسترده نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: کسی که کار غیر اخلاقی می‌کند صرفا بحثفردی نیست که بخواهد کار نامناسبی را در باره مرتضی و یا خانواده او انجام دهد بلکه به نوعی با جامعه برخورد می‌کند و جامعه ستیزی می‌کند. کسی که اینکار را انجام می‌دهد شاید می‌داند که بلاخره روحیه مردم از دیدن چنین تصاویری جریحه دار می‌شود.
وی ادامه داد: بهرحال باید پیگیری کرد زیرا مساله شخصی نیست باید با کسی که در جامعه برخورد ناهنجار می‌کند صحبت شود که چرا دست به چنین کاری زده است ایا با هدف خاصی دست به چنین کاری زده ب یا نه و باید مراجع قضایی با او برخورد کنند.

وی با اشاره به علاقه مرتضی پاشایی به قران کریم گفت: مرتضی به همراه پسر بزرگ من و برادرش به مجلس قرائت قران می‌رفتند در یکی از مجالسی که مرتضی شرکت کرده بود نوبت خواندن او شده بود استاد قران به او می‌گوید نوبت شماست مرتضی وقتی شروع می‌کند با سبک عبدالباسط شروع به خواندن می‌کند همه جمعیت شروع به احسنت گفتن و تشویق کردن می‌کنند و استاد قرآن چنان به شوق امده بود که خودنویس خود را به او هدیه داده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز