خبرگزاری کار ایران

اجرای ارکستر گیتار کلاسیک زمان در تالار وحدت

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۶۳۳

در کنسرت فرزاد دانشمند با همراهی یک ارکستر ۲۲ نفره؛ آثاری از موتسارت، لئو برابر، برامس، ژرژ بیزه و مانوئل آلبسنونی نواخته می‌شود.

فرزاد دانشمند برای اولین بار در ایران همراه با یک ارکستر گیتار؛ تعدادی از قطعات کلاسیک را اجرا می‌کند.

این نوازنده گیتار کلاسیک و نویسنده و مترجم کتاب‌های آموزشی گیتار؛ درباره اجرای کنسرت ارکستر گیتار کلاسیک زمان به خبرنگار ایلنا؛ گفت: این کنسرت به سرپرستی من؛ هفتم و هشتم دی ماه در تالار رودکی برگزار می‌شود. کنسرت را می‌توان به نوعی یک اجرای اکسپریمنتال موسیقی دانست زیرا تمام پارت‌های آن را برای گیتار تنظیم کردم. در این کنسرت همراه با یک ارکستر ۲۲ نفره به اجرای آثاری از موتسارت، لئو برابر، برامس، ژرژ بیزه و مانوئل آلبسنونی خواهم پرداخت.

وی ادامه داد: ما سه سال و نیم برای اجرای این کنسرت تلاش کردیم و باید پذیرفت که اجرای قطعات کلاسیک توسط یک ارکستر گیتار بسیار سخت‌تر از اجرا توسط گروه‌های ارکسترالی که تمام ساز‌ها را در اختیار دارند است. من برای اولین بار در ایران این کار را تجربه کردم و فکر می‌کنم که درآینده، کار‌ها بهتر و سریع‌تر پیش برود.

این نوازنده گیتار درباره فعالیت‌های فعلی خود گفت: هم اکنون در آموزشگاه موسیقی مشغول به تدریس و درحال تالیف چند کتاب هستم و از تمام سمت‌های اداری خود استفا دادم چراکه دیگر علاقه‌ای به همکاری دانشگاه و خانه موسیقی ندارم.

او درباره کتاب‌هایی که در دست تالیف دارد؛ گفت: یک کتاب درباره هارمونی است که پیش‌تر ۶ جلد آن چاپ شده است و تنها ۲ جلد دیگر آن باقی مانده. همچنین مشغول تالیف دو کتاب تکنیک گیتارنوازی و نوازندگی گیتار هستم.

دانشمند درباره برنامه‌آینده خود نیز گفت: ارکستر گیتار کلاسیک زمان؛ تا پایان امسال دو اجرای دیگر در حمایت از انجمن بیماران سرطانی برگزار خواهد کرد و قطعاتی که اجرا خواهد شد با اجرای دی ماه یکسان است. من هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای اجرای موسیقی نمایش و یا به نوعی یک اپرا در سال آینده هستم که قطعا تمرینات آن حدود یک سال زمان خواهد برد.

کنسرت ارکستر گیتار کلاسیک زمان به سرپرستی فرزاد دانشمند؛ ۷ و ۸ دی ماه، ساعت۲۰ در تالار رودکی برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت ایران کنسرت برای خرید بلیت اقدام کنند. بهای بلیت این کنسرت ۶۰۰۰۰ تومان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز