خبرگزاری کار ایران

سامان علیپور «آوای خاک» را روی صحنه می‌برد

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۲۹۴

کنسرت گروه موسیقی «آوای پارسیان» به سرپرستی و خوانندگی سامان علی‌پور، باعنوان «آوای خاک»، ۲۵ دی ماه سال جاری در سالن رودکی برگزار می‌شود.

کنسرت گروه موسیقی «آوای پارسیان» به سرپرستی و خوانندگی سامان علی‌پور در سالن رودکی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ پروین سرلک(مدیر اجرایی برنامه‌های این گروه) درباره جزئیات برنامه پیش رو گفت: این کنسرت ساعت ۲۰ از تاریخ ۲۵ دی ماه در سالن رودکی تالار وحدت تهران به روی صحنه خواهد رفت که در آن قطعاتی جدید تقدیم مخاطبان می‌شود.

سرلک در توضیح بیشتر درباره قطعاتی که در این کنسرت اجرا خواهند شد، افزود: این آثار بر اساس موسیقی محلی لرستان، کردستان و منطقه بختیاری نشین و با نگرشی نو به موسیقی محلی و در قالب ردیف‌های موسیقی ایرانی و تنظیم‌های ارکسترال ایرانی به اجرا در خواهند آمد و دستگاههای چهارگاه، همایون، ماهور و شور غالب فضای دستگاهی این مجموعه را تشکیل می‌دهد.

وی در معرفی نوازندگان گروه «آوای پارسیان» گفت: حسن سالم(کمانچه)، علی آذرسینا(کمانچه آلتو)، کیوان علی‌پور(کوزه، سازهای کوبه‌ای)، مجید دولتشاه(تار)، سامان صالحی(عود)، میثم نوری(دف، دمام، ضرب باستانی)، میثم یاراحمدی(تمبک)، میلاد جمشیدی(سرنا، بالابان)، زهرا رجب روشن(دایره، دف)، فاطمه رجب روشن(تارباس)، سمانه شهیدی(آوا)، هانیه سماواتی(آوا)، الناز شجاعی(سه تار) و رضا بیات(نی) اعضا و نوازندگان این گروه هستند که در کنار آواز و نوازندگی سامان علی‌پور به اجرا خواهند پرداخت.

پروین سرلک خاطرنشان کرد: استفاده از سازهای سنتی و محلی خاص هر منطقه، تنوع سازهای کوبه‌ای، اجرای قطعات براساس ملودی‌های کهن و بازخوانی و باز آفرینی آثار فاخر محلی که همگی در این کنسرت از ساخته‌های سامان علی پورند از ویژگی‌های کنسرت «آوای خاک» است.

علاقمندان برای تهیه بلیت این کنسرت می‌توانند به سایت www. iranconcert. com مراجعه نمایند یا با شماره ۰۹۳۷۳۱۲۲۴۲۰ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز