خبرگزاری کار ایران

«راز آشکارا» خاطرات نیم قرن فعالیت هنری

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۳۱۹

رونمایی از کتاب «راز آشکارا» که خاطرات فعالیت‌های هنری میلاد کیایی، نوازنده سنتور و آهنگساز است، در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

کتاب «راز آشکارا» حاصل مجموعه‌ای است از خاطرات و تجربیات حدود نیم قرن فعالیت‌های هنری میلاد کیایی در گفتگو با سید علیرضا میر علینقی در عرصه موسیقی و همچنین خلاصه‌ای از چند مصاحبه مطبوعاتی و رادیویی، که با بیانی ساده و محاوره‌ای بصورت گفتگویی دوستانه و بدون ویرایش از روی نوار ضبط صوت پیاده شده است.

به گزارش ایلنا، آیین رونمایی از کتاب «راز آشکارا» خاطرات نیم قرن فعالیت هنری میلاد کیایی نوازنده سنتور و آهنگساز، چهارشنبه ۲۵ دی ماه با همکاری بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران در سالن خلیج فارس فرهنگسرا برگزار می‌شود.

انتخاب نام کتاب نیز بر اساس یکی از آهنگ‌هایی است که آهنگساز به همین عنوان ساخته و با الهام از یکی از ابیات زیبای حضرت حافظ تصنیف شده است.

میلاد کیایی متولد ۱۳۲۳ از تهران در خانواده‌ای پای به عرصه وجود گذاشت که همگی اهل فرهنگ و ادبیات و شعر و موسیقی بودند. وی نوازندگی را از هشت سالگی نزد پدر و سپس آموزش ردیف‌های موسیقی را نزد برادر بزرگترش زنده یاد ایرج کیایی که از شاگردان استاد صبا بود دنبال نمود.

کیایی اولین فعالیت‌های هنری خود را با رادیو در سن ده سالگی آغاز نمود و در ادامه عهده دار چندین برنامه رادیوئی و تلویزیونی شد.

او که ابداعاتی روی کوک سنتور نیز داشته در سال ۱۳۸۰موفق به دریافت نشان درجه یک هنری در رشته نوازندگی و آهنگسازی از شورای عالی ارزشیابی هنرمندان کشور گردید. این نوازنده صاحب نام سنتور علاوه بر برگزاری کنسرت‌های متعدد در ایران و خارج از کشور شاگردان بسیاری را نیز تربیت نموده است که تعدادی از آن‌ها به درجات بالایی در هنر موسیقی ارتقاء یافته‌اند.

آئین رونمائی از کتاب «راز آشکارا» ساعت ۱۷ روز ۲۴ دی ماه در سالن اصلی فرهنگسرای «نیاوران(سالن خلیج فارس) با همکاری و حمایت بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران برگزار می‌شود و حضور در این برنامه برای عموم علاقمندان آزاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز