خبرگزاری کار ایران

رویارویی نقاشان سه نسل در نمایشگاه تجربه

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۵۷۰

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «تجربه» همزمان با یکسالگی گالری پنجره، در این گالری برپا شد.

نمایشگاه گروهی «تجربه» که با نمایش آثار ده هنرمند نقاش همزمان با یکسالگی گالری پنجره برپا شده است، رویارویی سه نسل از هنرمندان نقاش را رقم زده است. در این نمایشگاه که آثاری از فریدون امیدی، شهناز زهتاب، شراره زندیان، فرشید شفیعی، محسن جمالی نیک، مجید عسگری، پگاه لاری، میلاد محمودی، علی رضوی، گل آرا قلی‌پور به نمایش درآمده است، هرکدام از هنرمندان با تکنینک مورد علاقه خود و با موضوع آزاد اثری خلق کرده‌اند تا دغدغه‌های سه نسل کنار هم قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا؛ فریدون امیدی می‌گوید: در این نمایشگاه آنچه که هر هنرمند را از هنرمند دیگر متمایز می‌کند فاصله بین افکار و بستری است که در آن زندگی کرده است. دنیای خیالی و آنچه احساس می‌کند و می‌بیند را با اندوه و شادمانی‌های لحظه‌ای و یا ماندگار به تصویر می‌کشد.

وی ادامه می‌دهد: این تصاویر گاهی عینی ساده و پیش پا افتاده است و به صورت بازی گونه خود را به چالش می‌کشد و یا زیبایی‌هایش را دوباره‌سازی می‌کند.

فریدون امیدی که جمع آوری این مجموعه را به عهده داشته؛ هدف از این تجربه را کنار هم قرار گرفتن آثار سه نسل از همرمندان دهه چهل و پنجاه و شصت ذکر کرد و گفت: این سه نسل به طور طبیعی نوع نگاه‌شان به هنر با هم متفاوت است و برای همین اساسا از اول نیتم این بود کارهایی را از هنرمندان بگیرم که نزدیک به هم نباشد.

او همچنین درباره فاصله نقاشانه هنرمندان دهه چهل و پنجاه با دهه شصت گفت: این نسل جدید بسیار با نسل قبلی متفاوت است. آنا گذشته پر فراز و نشیب ما را نداشتند و شاید کمی ریشه‌هایشان از ما کمتر باشد اما در عین حال شاید آزادانه‌تر عمل می‌کنند. ممکن است حتی دغدغه‌ها مشترک باشد اما چون ریتمشان فرق می‌کند و زیستشان و تربیتشان و زمانشان فرق دارد، متفاوت فکر می‌کنند.

مسلما آنچه این هنرمندان را کنار هم جا می‌دهد تفاوت افکار و نحوه اجرا و تجربه زیستی آن هنرمند است که خشت روی خشت می‌گذارد تا دنیای ذهنی، عینی و تجربی خود را بسازد و می‌کوشد کارکدهای تازه هنر را با توان و دانش خود به نمایش بگذارد.

در این نمایشگاه چهار هنرمند دهه ۴۰، سه هنرمند دهه ۵۰ و سه هنرمند دهه ۶۰ حضور دارند. شهناز زهتاب درباره این نمایشگاه می‌گوید: از ابتدا هم آقای امیدی گفتند مایل هستند این نمایشگاهی باشد با تجربه‌های متفاوت. اما شاید تفاوت نسل‌ها در بیان دغدغه‌ها خیلی در هنر کارآمد نباشد چون هنرمند در هر سنی که هست باید همیشه نو فکر کند وگرنه تاریخ مصرفش تمام می‌شود. درست است که از نظر تکنیکی و اجرایی نسل من پخته‌تر است و جوان‌ها خام‌تر اما شاید آن‌ها ایده‌های نو تری داشته باشند هر چند باز هم می‌گویم هنرمند در هر سنی باید همیشه ایده‌های نو داشته باشد و جوان فکر کند. جوانی هم یعنی اندیشه و ابتکار و نگاه نو. در واقع همه ما در هر سنی یک ایده را در جامعه می‌بینیم و تنها تحلیلمان بر اساس تجربیاتمان ممکن است متفاوت باشد.

اما پگاه لاری هنرمند دهه شسصت حاضر در این نمایشگاه معتقد است: دیدن آثار سه نسل کنار هم نشان دهنده روند معاصر هنر ایران است و اینکه چه اتفاقی از گذشته تا حال رخ داده یا تاثیر نسل قدیم روی نسل جدید چگونه است. اما در ‌‌نهایت هنر معاصر جریان‌هایی است که با هم پیش می‌رود و ممکن است در تکنیک و دید متفاوت باشیم اما در نهیات یک مجموعه را در کنار هم شکل می‌دهیم.

این نمایشگاه تا سی‌ام دی ماه در گالری پنجره دایر است و علاقمندان می‌توانند ساعت ۱۶ تا ۲۰ هر روز از این نمایشگاه واقع در ظفر، خیابان فرید افشار، انتهای کوچه بابک شرقی، بن بست بابک، پلاک ۲۹، طبقه دوم دیدن کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز