خبرگزاری کار ایران

محمدرضا درویشی:

باید برای نقش شعر نوشت

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۵۹۹

هرگاه یک موسیقی، نقاشی و به طور کل یک اثر هنری عمیق به دستمان می‌رسد، می‌گوییم که این اثر به مانند یک شعر است.

دوئت نقش، پس از دو اجرا در تالار رودکی کار خودش را در تهران پایان داد و به زودی اجرایی در شهر وین خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ آخرین اجرای دوئت نقش با نوازندگی مونا مطبوع ریاحی(کلارینت) و گلفام خیام(گیتار)، ۲۷ دی ماه ساعت ۲۰:۰۰ در تالار رودکی روی صحنه رفت. این اجرا نیز مانند اولین شب کنسرت با استقبال مردم همراه بود.

محمدرضا درویشی(آهنگ‌ساز و پژوهشگر موسیقی) با پایان اجرای دوئت نقش، روی صحنه آمد و گفت: هرگاه یک موسیقی، نقاشی و به طور کل یک اثر هنری عمیق به دستمان می‌رسد، می‌گوییم که این اثر به مانند یک شعر است اما پس از شنیدن موسیقی این دو نوازنده باید بگویم این اثریست که باید برای آن شعر نوشت، باید برای آن نقاشی کشید. این موسیقی به ظاهر هیچ تکنیک خاصی ندارد اما درواقع پیچیده‌ترین، زیرپوستی‌ترین و مشکل‌ترین تکنیک‌های موسیقی در آن به کار برده شده.

درویشی ادامه داد: به راستی کدام یک از این دو نفر سازنده این موسیقی هستند؟ آیا از خودتان پرسیدید که چرا در بروشور نامی از آهنگساز برده نشده است؟ باید گفت که سازنده این موسیقی، هردوی آن‌ها و هیچکدامشان هستند.

وی افزود: این دو نوازنده با عبور از تکنیک‌های موسیقی غربی به ذات موسیقی ایران تسلط پیدا کردند و به عقیده من این هماهنگی در بداهه‌نوازی باعثمی‌شود که اگر قرار به اجرای دوباره این اثر باشد، کیفیت اجرا هربار بهتر شود.

درویشی در پایان از مونا مطبوع ریاحی(نوازنده کلارینت) تقدیر کرد و استفاده از تکنیک‌های سازهای بادی اقوام ایران را روی ساز کلارینت تحسین برانگیز دانست.

رامین صدیقی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا از انتشار قطعات اجرا شده کنسرت خبرداد و گفت: کارهای ضبط آلبوم تا چند روز دیگر آغاز می‌شود و آلبوم دوئت نقش به زودی منتشر خواهیم کرد.

دوئت نقش که در قالب جشن پانزده‌سالگی نشر هرمس روی صحنه رفته بود، اجراهای خودش را به محمدرضا درویشی تقدیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز