خبرگزاری کار ایران

«سه عود» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۵۸۸

این اثر که از سوی موسسه نغمه حصار منتشر شده از ۶ قطعه «شیدایی»، «سلوک»، «سرمستی»، «بر فراز لاجوردی»، «بلوچ» و «لیلی» تشکیل شده است.

آلبوم «سه عود» ساخته شهرام غلامی که تجربه‌ای متفاوت در استفاده از عود در آثار ایرانی است، منتشر شد.

به گزارش ایلنا؛ در آلبوم «سه عود» شهرام غلامی به همراه امید توفیقی و یاسمین شاه حسینی سه نوازنده ساز عود هستند که در کنار بهنام معصومی نوازنده سازهای کوبه‌ای این اثر را نواخته‌اند.

این اثر که از سوی موسسه نغمه حصار منتشر شده؛ از ۶ قطعه «شیدایی»، «سلوک»، «سرمستی»، «بر فراز لاجوردی»، «بلوچ» و «لیلی» تشکیل شده است.

رامین صدیقی در بخشی از مقدمه روی جلد این آلبوم آورده است: … «سه عود» در موسیقی ما، تجربه دیگری است. با رنگ‌بندی و صدادهی هایی از این ساز مواجه می‌شویم که ورای پیش‌داوری‌هایمان است. رنگین کمانی که با آهگاهی عمیق شهرام غلامی از ویژگی‌های ناشناخته بربت ساخته و کشده شده است.

صدیقی در بخش دیگری از این مقدمه تاکید کرده است: شاید آنها که مجال تجربه دیدن اجرای زنده «سه عود» را داشتند باورش راحت‌تر باشد که آنچه در اینجا شنیده می‌شود حقیقتا قابلیت‌هایی است که بی‌هیچ طرفندی از دل عودها بیرون می‌آید، به خصوص در روزگاری که ضبط همزمان سازها در قالب گروه‌نوازی در دست فراموشی است.

آلبوم «سه عود» در استودیو سورینت ضبط شده که صدابرداری، میکس و مسترینگ آن را آرش عادل پور برعهده داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز