خبرگزاری کار ایران

آرایه‌های لودویک برزگر نظری در گالری مس‌نگار

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۰۱

تندیس‌ها، تابلوها و زیورآلاتی که لودویک برزگر نظری طراحی کرده؛ در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

گالری مس‌نگار نمایشگاه «آرایه‌های لودویک برزگر نظری» را با هدف تحسین و ترویج هنر مشبک‌کاری و در راستای آرمان و تعهد خود برای پایندگی و ماندگارسازی گونه‌های مختلف هنرهای صناعی ایران و نیز شناسایی و نکوداشت هنرمندان این حوزه، برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ این نمایشگاه چهار روزه؛ با هدف تحسین و ترویج هنر مشبک‌کاری و با نمایش آثار و آرایه‏‏‌های لودویک برزگر نظری، روز جمعه دهم بهمن‌ماه در گالری مس‌نگار افتتاح خواهد شد.

لودویک برزگر نظری؛ هنرمندی‌ست که آثارش را ظریف و زیبا طراحی می‌کند و برای اجرای آن‌ها، بیش‏ از آن‏‌که از ابزار مرسوم استفاده کند، قلب و روحش را بکار می‌گیرد. سبک مورد علاقه‌اش مشبک کاری‌های بسیار ظریف بر فلز است و با طراحی‌های خلاقانه و کمان اره‌اش، از جانِ بی جانِ فلز، هنر می‌آفریند. در این نمایشگاه؛ او تندیس‌ها، تابلوها و زیورآلاتی را ارائه می‌کند که همگی با این شیوه طراحی و خلق شده‌اند.

هنر مشبک‌کاری، یکی از شاخه‏‌های هنر قلمزنی و از هنرهای صناعی ناب ایران است. آن روزها که انسان نخستین، جسورانه انتخاب کرد به جای زندگی در تاریکی عمیقِ غار؛ خانه‌اش را زیر آفتاب و ماهتاب بنا کند، دیواره‌های سنگی خانه‌‏اش را بازکرد تا نوری که سال‌ها از خود دریغ می‌کرده را به درون بتاباند. انسان هنرآفرین؛ از همان دوران و در پی زیبا دوستی‌اش، از نقش و نگارها و الگوهای بصری و نظم طبعیت سرمشق گرفت و با ابزارهای بدوی‏، از چوب و برگ و سنگ، شبکه‌هایی ‏برای پوشش حفره پنجره‌اش ساخت. هنر مشبک‌کاری از همان روزها در قلب او زاده شد و آدمی آرام و پیوسته، خلاقیت ذهنی و تجربه‌های تصویری‌اش را در هم آمیخت و صحنه‌های مختلف زندگی‌اش را به نقش‌های ظریف ومشبک آراست. آرایه‌های مشبک‌کاری شده در طول تاریخ؛ همواره بخشی از خانه‌ها و اماکن مقدس ما را آراسته‌اند و نشانی از خود در تزئینات، عناصر کاربردی، ظرف‌ها و ساز و برگ زندگی ما، به جا گذاشته‌اند.

نمایشگاه «آرایه‌های لودویک برزگر نظری» در روز جمعه هفته جاری، دهم بهمن‌ماه، از ساعت ۱۶:۳۰ با حضور هنرمندان و چهره‌های سرشناس فرهنگی افتتاح شده و به مدت چهار روز در گالری مس‌نگار واقع در مجتمع پارک پرنس، واحدِ تجاریِ شماره ۵ و به نشانی تهران خیابان ملاصدرا خیابان شیراز شمالی کوچه حکیم اعظم، برپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز