خبرگزاری کار ایران

«۱۰۰ پرتره ازجهان پهلوان تختی» رونمایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۳۷۹

کتاب «۱۰۰ پرتره از جهان پهلوان تختی» بهزاد شیشه‌گران که به همت انتشارات ایده به چاپ رسیده، همزمان با نمایشگاه این آثار رونمایی می‌شود.

انتشارات ایده در راستای مجموعه کتاب‌های «۱۰۰» خود که در راستای گردآوری آثار هنری و ترویج آرشیوسازی آثار هنری است، اقدام به انتشار کتاب «۱۰۰ پرتره از جهان پهلوان تختی» بهزاد شیشه گران کرده است.

به گزارش ایلنا؛ این آثار که با تکنیک‌های مختلف هنری اعم از پاستیل، زغال، ترکیب مواد، گواش، کلاژ و… خلق شده‌اند با محوریت موضوع پرتره‌های این پهلوان معاصر ایران، سعی در ارائه تصویری خلاقانه مبتنی با نگرش هنری بهزاد شیشه‌گران داشته است.

این کتاب علاوه بر ۱۰۰ اثر هنری با موضوع تختی، با یادداشت‌هایی از جواد مجابی، عطا بهمنش، علی‌اصغر قره‌باغی، بابک تختی، بهزاد شیشه‌گران و آرش سلطانعلی همراه است.

مراسم رونمایی کتاب «۱۰۰ پرتره از جهان پهلوان تختی» با سخنرانی آلبرت کوچویی منتقد هنری و مجری و با نمایش ۱۶ اثر بهزاد شیشه‌گران در گالری ایده با حضور جمعی از مسئولین و هنرمندان برگزار می‌شود.

بهزاد شیشه‌گران هنرمند طراح، نقاش، و گرافیست باسابقه؛ ۱۱ نمایشگاه انفرادی و حضور در بیش از ۱۰۰ نمایشگاه گروهی را در کارنامه هنری خود دارد. او که برگزیده اولین دوسالانه نقاشی کشور است، سالهاست به طراحی هنری مشغول است و طی چهار دهه اخیر پروژه «پوسترهای بدون سفارش» را با موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی خلق کرده است.

گالری ایده در سال‌های اخیر با پروژه‌های هنری «۱۰» و «۱۰۰» در راستای معرفی و فرهنگ آرشیوسازی آثار هنری اقدام کرده است که از این مجموعه‌ها می‌توان به کتاب «۱۰۰ آگهی مطبوعاتی ایران» که سال گذشته عرضه شد، اشاره کرد.

مراسم رونمایی از کتاب «۱۰۰ پرتره از جهان پهلوان تختی» ساعت ۱۷ روز جمعه ۱۰ بهمن خواهد برگزار می‌شود و نمایشگاه این آثار تا ۲۲ بهمن‌ماه در گالری ایده واقع در خیابان خردمند شمالی، کوچه هیجدهم، شماره ۲۶ ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز