خبرگزاری کار ایران

پس از ده سال؛

«دنگ شو» در تهران روی صحنه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۸۲۹

در کنسرت گروه دنگ شو، منتخبی از آثار دنگ شو که ازنظر اجازه‌ی اجرا مشکلی نداشته باشد؛ درنظر گرفته شده. این گروه تنها یک اجرا، روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه در برج میلاد دارد.

گروه دنگ شو که از سال ۸۳ مشغول به فعالیت است و سه آلبوم منتشر کرده، سه شنبه ۲۸ بهمن، در برج میلاد روی صحنه می‌رود. این گروه با نگرش تازه به ترانه‌های ایرانی و موسیقی مردمی ایران؛ سه آلبوم راهی بازار کرده که آخرین آلبوم این گروه به نام اتاق گوشواره، تا سه ماه پس از انتشار، در لیست پرفروش‌ترین آلبوم‌های سایت بیپ تونز بود.

صبا صمیمی(نوازنده تمبگ گروه دنگ‌شو) در گفت‌گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره حضور گروه دنگ شو در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر گفت: ابتدای کار، همواره در تلاش برای فراهم کردن مقدمات قانونی حضور دنگ شو روی صحنه در تهران و دیگر شهرها بوده‌ایم، خوشبختانه با مساعدت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از چند سال صدور این مجوز مصادف شد با جشنواره موسیقی فجر. امیدواریم با ادامه این همکاری متقابل اجراهای دنگ شو استمرار یابد.

او با اشاره به اینکه دنگ شو، گروهی مردمی و محبوب است؛ اظهار داشت: درمورد پاپ بودن یا نبودن یک موسیقی هیچکس نمی‌توان نظر علمی و قطعی صادر کرد، اما می‌توان گفت که اگر نوعی از موسیقی بتواند با طیف گسترده‌ای از شنوندگان ارتباط بر قرار کند به روایتی مردمی یا پاپ است، ضمن اینکه بخشی که دنگ شو در آن حضور دارد " نسلی دیگر " نامگذاری شده که این نام می‌تواند با حال و هوای دنگ شو هم سازگاری داشته باشد.

با توجه به اینکه بخشی از آثار دنگ شو پیش از دریافت مجوز آلبوم منتشر شده، این نوازنده تمبک درباره رپرتوار اجرایی کنسرت گفت: در این کنسرت، منتخبی از آثار دنگ شو تا امروز که ازنظر اجازه‌ی اجرا مشکلی نداشته باشد؛ درنظر گرفته شده است و برنامه‌های آتی دنگ شو شامل برگزاری کنسرت در تهران و شهرستانهاست.

گروه دنگ‌شو تنها یک اجرا، روز سه شنبه ۲۸ بهمن ماه، ساعت ۱۸:۱۵ در برج میلاد دارد. بلیت اجرای این گروه پس از بازشدن سایت ایران کنسرت، به‌طور کامل به فروش رفت.

دنگ شو در زمینه ساخت موسیقی متن فیلم و سریال نیز فعالیت کرده که از آن جمله می‌توان به موسیقی متن و تیتراژ سریال‌های پژمان و دزد و پلیس و همچنین موسیقی فیلم‌ها ضدگلوله، باغ‌های کندلوس و پرواز بادباک‌ها اشاره کرد.

تاکنون هنرمندانی چون صبا صمیمی(نوازنده تنبک)، خشایار روانگر، جان کالدس، لیون درزیباشیان، روزبه اسفندارمز، آبتین یغماییان، پدرام حاجی باشی(درامز)، سام مظاهری، دارا دارایی، صالح زارعی، کسری سبکتکین، بابک ریاحی پور، داریوش دهقانی آذر(گیتارباس)، کاوه عابدین، علی کیانیان(طراح صدا) با این گروه همکاری کرده‌اند و خوانندگان متعدی با این گروه به شنوندگان موسیقی معرفی شده‌اند که از آن جمله می‌توان علی زندوکیلی، سعید آتانی، امید نعمتی و سپنتا مجتهدزاده را نام برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز