خبرگزاری کار ایران

در بخش استعدادهای درخشان؛

ژابیز زربخش سه قطعه از ماسنه، فوره و شوبرت می‌نوازد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۱۰

زربخش: اجرای من شامل دو بخش است. ابتدا دونوازی ویلنسل و پیانو را دارم که کیمیا محمدی در کنار من پیانو می‌نوازد. در بخش بعدی در کنار خواهرم گلریز زربخش به اجرای دونوازی ویلنسل و ویلن می‌پردازیم.

ژابیز زربخش در بخش استعدادهای درخشان جشنواره موسیقی فجر با ویلنسلش سه قطعه از ژول ماسنه، گابریل فوره و فرانتس شوبرت را می‌نوازد.

به گزارش ایلنا؛ بخش استعدادهای درخشان در این جشنواره آخرین اجرایش را به حضور دو نوازنده خواهر اختصاص داده است. ژابیز و گلریز زربخش امسال در آخرین روز جشنواره موسیقی فجر به اجرای برنامه می‌پردازند.

ژابیز زربخش نوازنده ویلن و عضو آنسامبل «نیواک» درباره حضورش در جشنواره موسیقی فجر گفت: اجرای من شامل دو بخش است. ابتدا دونوازی ویلنسل و پیانو را دارم که کیمیا محمدی در کنار من پیانو می‌نوازد. در بخش بعدی در کنار خواهرم گلریز زربخش به اجرای دونوازی ویلنسل و ویلن می‌پردازیم.

زربخش درباره بخش دونوازی ویلنسل و پیانو گفت: ‌ در این بخش سه قطعه اجرا می‌کنیم که عبارتند از «ملودی» اثر ژول ماسنه برای ویلنسل و پیانو، «لالایی» اثر گابریل فوره برای ویلنسل و پیانو، سونات «آرپجیونه» اثر فرانتس شوبرت برای ویلنسل و پیانو.

این نوازنده ویلنسل درباره اجرای مشترک با خواهرش گفت: در بخش پایانی اجرایمان به همراه خواهرم به روی صحنه می‌رویم و هشت قطعه برای ویلن و ویلنسل اثر راینهولد گلیر را می‌نوازیم.

ژابیز زربخش موسیقی را از کودکی با فراگیری پیانو آغاز کرد و پس از ورود به هنرستان موسیقی نوازندگی ویلنسل را نزد استاد داوود جعفری فراگرفت و سپس مدارک ممتاز در رشته نوازندگی ویلنسل را از کنسرواتوار دولتی کمیتاس ایروان اخذ کرد.

وی در این دوره نزد دکتر آرمن مسروپیان تحصیل کرد و به اجرای رسیتال، دوئت، تریو و کوارتت‌های بسیاری پرداخته است. درجشنواره بین المللی موسیقی فجر سال های ۱۳۷۷ و۱۳۷۹موفق به اخذ دیپلم افتخاردر نوازندگی ویلنسل و در سال ۱۳۸۷ به عنوان عضو آنسامبل نیواک موفق به دریافت رتبه نخست و تندیس جشنواره شد. همچنین وی تاکنون کنسرت های بسیاری با آنسامبل نیواک اجرا نموده است.

ژابیز زربخش در روز ۵ شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳در ساعت ۱۵ و در سالن رودکی به اجرای برنامه می‌پردازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز