خبرگزاری کار ایران

نسرین ناصحی:

نیازمند برگزاری جشنواره‌های متعدد در عرصه موسیقی هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۳۸۶

متاسفانه در برخی زمینه‌ها در گروه‌های شهرستانی شاهد فقر هنری هستیم و فعالان موسیقی این استان‌ها نیازمند حمایت بیشتر هستند. استعدادهای فراوانی که در این نقاط کشورمان وجود دارند بتوانند در فضایی مناسب فعالیت کنند.

عضو هیات انتخاب بخش آواز جمعی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، معتقد است برگزاری یکی دو جشنواره موسیقی در ایام سال کافی نیست. باید جشنواره‌ها و مسابقه‌ها سراسر سال برگزار شوند و انگیزه‌هایی برای تمرین، اجرا و ارتقای سطح کار در موزیسین‌های جوان باشند.

به گزارش ایلنا؛ نسرین ناصحی(عضو هیأت داوران بخش آواز جمعی) درباره آثار جشنواره در این بخش اظهار کرد: اکنون در حال دیدن اجرای گروه‌ها روی صحنه هستیم و براساس مولفه‌های مختلفی چون کوک، آنسامبل، ریتم، آداب صحنه و مواردی از این دست امتیازهایی را به هر گروه می‌دهیم. درنهایت هم وقتی امتیازات همه گروه‌ها را کنار هم قرار دهیم نتیجه مشخص خواهد شد.

وی اظهار کرد: نمی‌توانم بگویم کارها سطح خیلی بالایی دارد، اما به همین میزان هم نمی‌توانم به کارهایی که در سال آینده در جشنواره خواهیم دید ناامید باشم چراکه برخی گروه‌ها واقعا سطح کارشان را ارتقا داده‌اند و بهتر از دوره‌های قبل ظاهر شده‌اند. مثلا گروهی از استان کرمان در جشنواره حضور دارد که نسبت به دوره گذشته سطح کار خود را ارتقا داده و با تنظیم‌های جدید آثار فولکلوری از خطه محل زندگی خود را اجرا کرد که جالب توجه بود.

عضو هیات انتخاب بخش آواز جمعی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گروه‌های شهرستانی بخش آواز جمعی را نیازمند حمایت بیشتری دانست و تاکید کرد: متاسفانه در برخی زمینه‌ها در گروه‌های شهرستانی شاهد فقر هنری هستیم و فعالان موسیقی این استان‌ها نیازمند حمایت بیشتر هستند.

ناصحی افزود: البته در این دوره از جشنواره از استان‌هایی گروه‌های موسیقی شرکت کرده بودند که پیش از این فعالیتی نداشتند. این موضوع ما را خوشحال کرد و دوست داریم روزی برسد که همه استان‌ها در بخش موسیقی فعال باشند و استعدادهای فراوانی که در این نقاط کشورمان وجود دارند بتوانند در فضایی مناسب فعالیت کنند.

وی بیان کرد: برخی گروه‌ها هم افت داشته‌اند که این اتفاق نشان می‌دهد آنها تمام سال را کار نکرده‌اند و تنها دو ماه مانده به جشنواره تمرین‌هایشان را با یکدیگر آغاز کرده‌اند.

عضو هیأت داوران بخش آواز جمعی ضمن اشاره به ضرورت حمایت از گروه‌های جوان اظهار کرد: جوانان نیاز به حمایت مالی، حمایت برای داشتن اجراهای صحنه‌ای و همچنین جشنواره‌های متعددی در عرصه موسیقی دارند تا انگیزه کافی برای دور هم جمع شدن و تمرین کردن را داشته باشند.

وی بیان کرد: برگزاری یکی دو جشنواره موسیقی در ایام سال کافی نیست. باید جشنواره‌ها و مسابقه‌هایی در سراسر سال برگزار شوند و به گروه‌های جوان برای تمرین، اجرا و ارتقای سطح آثارشان انگیزه بدهند.

عضو هیات انتخاب بخش آواز جمعی سی‌امین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در ادامه توضیح داد: ما پیشنهاد دادیم برای اینکه گروه‌ها در طول سال هم انگیزه‌ای برای تمرین و کار مستمر داشته باشند، کارگروه‌هایی برای پیگیری فعالیت‌های آنها تشکیل شده و در همه ایام سال با آنها در ارتباط باشد.

وی در پایان گفت: اگر قرار باشد ما فقط گروه‌ها را ایام جشنواره ببینیم و برخی نکات را به آنها یادآوری و گوشزد کنیم پیشرفت چندانی نخواهند کرد. چون آنها فضای چندانی برای اجرا در طول سال نخواهند داشت و تنها نزدیک به ایام جشنواره فجر تمرین‌هایشان را آغاز می کنند. به همین دلیل هم کارشان لطمه می‌خورد و افت می‌کند.

هیات انتخاب بخش آواز جمعی را نیز مهدی شمس نیکنام، ‌نسرین ناصحی، ‌حمید عسکری، میلاد عمرانلو و رازمیک اوهانیان تشکیل می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز