خبرگزاری کار ایران

جشنواره موسیقی فجر بدون حضور ارکسترها به کار خود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۹۶۶

اختتامیه سی‌امین جشنواره موسیقی فجر در حالی برگزار شد که با وجود وعده‌های پیروز ارجمند(مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد) مبنی بر حضور ارکستر سمفونیک، حاضرین در سالن شاهد اجرای پلی بک سرود ملی بودند.

باوجود وعده‌های مسئولان موسیقی کشور، ارکستر سمفونیک تهران به جشنواره موسیقی فجر نرسید و زمان احیای دو ارکستر ملی و سمفونیک تهران، بار دیگر به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مراسم اختتامیه سی‌امین جشنواره موسیقی فجر در حالی برگزار شد که با وجود وعده‌های پیروز ارجمند(مدیرکل دفتر موسیقی ارشاد) مبنی بر حضور ارکستر سمفونیک برای اجرای یک قطعه از سنجری و سرود ملی؛ حاضران در سالن شاهد اجرای پلی بک سرود ملی بودند.

باوجود اینکه دولت از زمانی که روی کار آمد، وعده‌ی احیای ارکسترها را داد. این امر تاکنون محقق نشده است و تنها هر ماه آقای مرادخانی یا پیروز ارجمند در یم مصاحبه یا نشست خبری، وعده‌ی احیای این ارکسترها را می‌دهند. اما این‌بار وزیر ارشاد در مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر وعده‌ی احیای ارکستر سمفونیک تا پایان امسال و ارکستر ملی در ابتدای سال آینده را داد.

وزیر ارشاد، بخش عظیمی از موانع برای احیای ارکسترها را مشکلات مالی دانست و طی سخنانش از تخصیص ۴۰ درصدی مطالباتشان خبر داد. این درحالی‌ست که مهرماه امسال علی مرادخانی(معاونت هنری ارشاد) طی خبری اعلام کرده بوده که بودجه ارکسترها به طور کامل تخصیص یافته و ارکستر ملی و سمفونیک تهران به زودی راه‌اندازی می‌شوند.

منوچهر صهبایی(رهبر ارکستر سمفونیک تهران) نیز در سخنانی گفت: همانطور که وزیر ارشاد گفت امیدوارم امسال ارکستر سمفونیک تهران فعالیت‌های خود را آغاز کند اما در اینجا حاضر شدم تا یک نکته را به آهنگساز جوانی که به توجه نکردن مسئولان اشاره کرد، بگویم و اینکه از همین جا از همه آهنگسازان می خواهم تا قطعه ای بنویسند و به ما بدهند که اگر قطعه در شأن و اندازه های ارکستر سمفونیک بود حتما از آن استفاده خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز