خبرگزاری کار ایران

گروه نهفت «تولدی دوباره» را منتشر کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۲۹۹

قطعات آلبوم «تولدی دوباره» که همگی به‌صورت جمعی و بدون مترونوم اجرا شده، از سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی محلی کردستان و موسیقی آذربایجان تشکیل شده است.

نخستین آلبوم نسل سوم گروه «نهفت» با عنوان «تولدی دوباره» ازسوی موسسه فرهنگی هنری راوی آذرکیمیا منتشر شد.

به گزارش ایلنا؛ قطعات آلبوم «تولدی دوباره» که همگی به‌صورت جمعی و بدون مترونوم اجرا شده، از سه بخش موسیقی دستگاهی ایران، موسیقی محلی کردستان و موسیقی آذربایجان تشکیل شده است.

نسل سوم گروه نهفت شامل یازده نفر از هنرجویان نوجوان در سال ۱۳۹۱ به سرپرستی جهانشاه صارمی تشکیل شد و در دی ماه ۱۳۹۲ اولین اجرای رسمی خود را به مدت دو شب در تالار رودکی برگزار کرد.

پس از انتشار آلبوم‌های «ایران هنگام کار است»، «شب جوانی» و «دستور مقدماتی تار و سه تار» توسط گروه نهفت، آلبوم «تولدی دوباره» نویدبخش رویش نسلی جدید در بستر فعالیت‌های فرهنگی نهفت است.

اعضای نسل سوم گروه نهفت را نگار توکلی، غزاله تفنگدار، شیدا معین زاده(نوازنده تار)، امیرعلی خلیلی تهرانی(نوازنده سنتور)، کرانه ذوالفقاری، محسن عابدی، بهین دخت علیپور، درین تقدیسی(نوازنده کمانچه)، محمد نظافت(نوازنده نی)، هیراد صارمی(نوازنده تمبک) و نادیا زارع(نوازنده دف و دایره) تشکیل می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز