خبرگزاری کار ایران

روایتی از صف‌آرایی نسل نو موسیقی در برابر جریان رایج پاپ

شماره دوم مجله صوتی موسیقی هفدانگ با پرونده‌ «نُت مرکب» که به بررسی ویژگی‌های «موسیقی تلفیقی» می‌پردازد، منتشر شد.

به گزارش ایلنا؛ در این شماره امیر بهاری، منتقد و پژوهشگر موسیقی و مسعود برزی روزنامه‌نگار به بررسی و بحث درباره موسیقی تلفیقی دهه‌های ۸۰ و ۹۰ شمسی پرداخته‌اند که در آن از آثار مختلف مثل «سیر» (مسعود شعاری و کریستف رضاعی) و «در سایه‌ باد» (مسعود شعاری)، «باراد» از (پویا محمودی)، «کنعان» (کریستف رضاعی) و گروه‌های موسیقی چون چارتار، پالت، بمرانی، دنگ شو، داماهی، کماکان و ... صحبت کرده‌اند.

در پرونده این شماره از هفدانگ پدرام درخشانی، طاها پارسا از گروه دنگ شو، امید نعمتی از گروه پالت و بهزاد عمرانی از گروه بمرانی هم در خصوص موضوع موسیقی تلفیقی اظهار نظر کرده‌اند.

هفدانگ در بخش «چهره ماه» به پاس تقدیر از فعالیت‌های رامین صدیقی در عرصه نشر و تهیه کنندگی موسیقی سراغ این چهره مطرح ایرانی رفته است. چندی پیش رامین صدیقی‌(مدیر نشر موسیقی هرمس) به عنوان تهیه‌کننده برتر سال جهان از سوی وومکس (Womex) انتخاب شد. این اکسپو هرساله با محوریت موسیقی ملل، فعالان برتر عرصه‌های گوناگون خلق و انتشار آثار موسیقی را انتخاب کرده و طی مراسمی از آنها تقدیر می‌کند.

در بخش «آلبوم ماه» که به بررسی آلبوم «ماه و ماهی» می‌پردازد گفتگویی با حجت اشرف‌زاده، خواننده این آلبوم انجام شده است.  

در بخش «شعرخوانی» نیز امید صباغ نو شاعر مطرح به شعرخوانی پرداخته است. «قرنِ راک» نام بخشی است که در این شماره از هفدانگ علیرضا تهرانی، ترانه سرا و آهنگساز به معرفی یک آهنگ شنیدنی از یک گروه راک پرداخته است.

شماره جدید مجله صوتی هفدانگ را می‌توانید در سایت‌های عصرایران، تیوال، بیپ‌تونز و موسیقی ایرانیان دانلود کرده و بشنوید. هفدانگ در پیش شماره خود که مهرماه منتشر شد به مناسبت زادروز محمد رضا شجریان به سراغ چهره های مطرح هنری رفته بود و در شماره نخست خود در آبان ماه به مناسبت ایام عزاداری ماه محرم، با عنوان «خوان غم» به بررسی موسیقی آیینی پرداخته بود.

هفدانگ، مجله‌ای صوتی درباره موسیقی امروز ایران و جهان است که به صورت ماهانه منتشر می شود و هر شماره شامل بخش‌هایی چون پرونده ویژه، آلبوم ماه، چهره ماه، کنسرت ماه، شعرخوانی و قرن راک است.

کد خبر : ۳۲۷۴۵۱