خبرگزاری کار ایران

به‌ ابتکار کارکنان بخش مهندسی حاصل شد:

صرفه‌جویی روزانه 246 هزار لیتر در مصرف آب نیروگاه نکا

asdasd
کد خبر : ۵۱۸۴۳۷

به‌منظور کاهش تلفات آب و کاهش مصرف سوخت واحدها، پروژه بازیابی بخار فلاش و انرژی کندانسیت خروجی استیم ایر هیترها در واحد یک بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا اجرا و به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، با اجرای این پروژه که با هزینه ای کمتر از 200 میلیون تومان و با همت کارکنان نیروگاه نکا اجرا شد، در طول شبانه روز از هدررفت بیش از 246 هزار لیتر آب دمین جلوگیری به‌عمل آمد.

هزینه اجرای این پروژه نیز حداکثر ظرف 15 روز قابل بازگشت است و با اجرای این پروژه در هر چهار واحد بخار تا حدود 40 تن بر ساعت امکان بازیابی بخار فلاش شده وجود خواهد داشت.

 از دیگر مزایا و اهداف این پروژه می‌توان به صرفه جویی اقتصادی به میزان 20 میلیارد ریال در سال در نتیجه کاهش هزینه مواد شیمیایی و سوخت جهت تأمین آب،  افزایش دمای آب سیکل کندانسیت حدود 4 درجه سانتیگراد قبل از ورود به هیتر فشار ضعیف،  افزایش راندمان مجموع واحدهای نیروگاه بخار در حدود یک درصد و  کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی ناشی از مصرف سوخت اشاره کرد.

جلوگیری از اعمال جریمه‌های سنگین به نیروگاه در نتیجه عدم تولید ناشی از کمبود آب، کاهش هزینه‌های تعمیراتی در نتیجه کاهش خوردگی تجهیزات، کاهش خروج اضطراری واحدها جهت قلیاشویی و بهبود شاخص‌های عملکردی ارزیابی سالانه نیروگاه‌های کشور از قبیل شاخص‌های نرخ راندمان و شاخص میزان مصرف آب نیروگاه به ازای انرژی تولیدی از دیگر مزایای این طرح است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز