خبرگزاری کار ایران

در شش ماهه نخست سال ۹۶:

انسداد 96 حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی / صرفه‌جویی 3.5 میلیون مترمکعبی منابع آبی

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۵۳۸

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی از پر و مسلوب المنفعه کردن 96حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: پر کردن این چاه‌ها صرفه‌جویی 3.5 میلیون مترمکعبی آب را در پی داشته است.

به‌گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، عزت اله آمره ای با اعلام این مطلب افزود: یکی از مهمترین راهکارهای گذر از بحران آب، مدیریت مصرف و جلوگیری از برداشت چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت چاه های مجاز است که شرکت آب منطقه ای مرکزی در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب های زیرزمینی از ابتدای سالجاری اقدام به انسداد 96 حلقه چاه غیر مجاز در این استان نموده است.
آمره ای گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آبهای زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب و ایجاد ریزگردها را در پی دارد.
وی با اشاره به برنامه ریزی این شرکت در راستای انسداد چاههای غیرمجاز و برداشت های بی رویه از آب  اظهار داشت: از ابتدای سال تا 31 شهریور سال جاری 96 حلقه چاه غیر مجاز در استان مرکزی پر و مسلوب المنفعه شده است که سهم اراک  9 حلقه، زرندیه 4 حلقه، ساوه 12 حلقه، خمین 25حلقه، خنداب 1 حلقه، شازند 7 حلقه، کمیجان 7 حلقه، تفرش و آشتیان 25 حلقه، دلیجان و محلات 5 حلقه و فراهان 1 حلقه است.
آمره ای با بیان اینکه عملیات پر نمودن چاه ها همچنان ادامه داشته و این شرکت  در این رابطه فعالیت جدی و مستمر خواهد داشت گفت: منابع موجود آب های زیرزمینی به علت برداشت های غیرمجاز و بی رویه با مشکل جدی روبرو شده و برگشت پذیر نیست، وی همچنین خواستار استفاده از روش های نوین آبیاری توسط کشاورزان شد و افزود: همه ما در مقابل بحران به وجود آمده در وضعیت منابع آب مسئولیم و می توانیم با همکاری و همدلی یکدیگر، آثار نامطلوب این معضل را به حداقل برسانیم.
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز