خبرگزاری کار ایران

در دومین روز از نمایشگاه مطبوعات صورت می گیرد

تجلیل از بیژن نفیسی پیشکسوت عرصه مطبوعات

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۶۲

از جمله موضوعاتی که نفیسی در نوشته های خود بر آن تاکید دارد بحثآسیب شناختی رسانه ها و وضعیت مطبوعات در ایران است.

در دومین روز از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از استاد بیژن نفیسی، مدرس ارتباطات و روزنامه‌نگار پیشکسوت تجلیل می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها؛ ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه تا ۱۶ و ۴۵ دقیقه از استاد بپژن نفسی به عنوان پیشکسوت عرصه رسانه تجلیل می شود.

بیژن نفیسی از جمله روزنامه نگاران پیشکسوت عرصه مطبوعات است که سال ها در روزنامه اطلاعات به کار پرداخته است. نفیسی در حال حاضر به تدریس در زمینه روزنامه نگاری مشغول است. از جمله موضوعاتی که نفیسی در نوشته های خود بر آن تاکید دارد بحثآسیب شناختی رسانه ها و وضعیت مطبوعات در ایران است.

بیژن نفیسی درباره حرفه خبرنگاری در ایران معتقد است که این حرفه مظلوم واقع شده است و هرکس می‌تواند ادعا کند روزنامه نگار است، در صورتی که حرفه‌های دیگر مانند پزشکی، حقوق، مهندسی و حتی اصناف ساده و پیش پا افتاده، همگی نظام مندند و حساب و کتاب دارند.

وی اعتقاد دارد کسی که می‌خواهد عنوان یک پزشک را کسب کند، باید درس بخواند، مدرک بگیرد، به سازمان نظام پزشکی مراجعه کند و شماره مخصوص بگیرد. در حرفه مهندسی هم اوضاع از همین قرار است، اما متاسفانه نظام مطبوعاتی در کشور ما مشخص نیست و نمی‌دانیم چه کسی می‌تواند مدعی روزنامه نگار بودن باشد، درحالی که این حرفه، مهم است و همان قدر که پزشک، سلامت جسم افراد را تامین می‌کند، خبرنگار می‌تواند در تامین سلامت ذهن و روح افراد جامعه موثر باشد.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی تا ۲۳ آبان ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ در مصلی امام خمینی(ره) شهر تهران برپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز