خبرگزاری کار ایران

مناظره زیباکلام و سلیمی نمین در نمایشگاه مطبوعات

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۸۱۴

مشکل ما این نیست که دانشگاه آزاد دمشکلی ندارد قطعا انتقاداتی به عملکرد و مدیریت آن وارد است ولی آقای احمدی نژاد از روزی که در منصب قدرت قرار گرفت به صورت رسمی انتقاد و حمله به دانشگاه آزاد را آغاز کرد که یکی از کارهای آن گسترش دانشگاه پیام نور بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا امروز عصر مناظره ای بین دکتر صادق زیباکلام و مهندس عباس سلیمی نمین در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.
صادق زیباکلام گفت: دانشگاه آزاد از چند جهت همیشه مورد مخالفت یک تفکر و جریان سیاسی خاص که همان اصول گرایی بوده است که از سال ۸۴ به بعد شدت گرفت.
وی گفت: اگر به بررسی ریشه ای این مخالفت بپردازیم بغض و کینه نسبت به آقای هاشمی علت اصلی این مخالفت ها نسبت به دانش آزاد بوده است که بعد از آنکه از سال ۸۴ قدرت را در دست گرفتند که بیشتر شبیه یک انقلاب در سطح مدیران اجرایی بود این موضوع شدت بیشتری پیدا کرد.
این استاد دانشگاه بیان کرد: مساله اصلی این بود که آقای احمدی نژاد تمایل داشت دانشگاه آزاد را بگیرد ولی دانشگاه آزاد یک موسسه خصوصی و عام المنفعه است.
عباس سلیمی نمین در ادامه این مناظره گفت: جا دارد در اینجا نکته ای را تذکر بدهم و آنکه غرض ورز نامیدن مخالفان شایسته یک استاد دانشگاه نیست و نباید با این حرکات زشت مخالف خود را منفعل کند.
وی گفت: هعمیشه مخالفان دانشگاه ازاد را اصول گرایان تشکیل نداده اند اگر به بررسی این موضوع بپردازیم به وضوح خواهیم دید از سال ابتدای تاسیس دانشگاه آزاد این نهاد همیشه مورد انتقادهای جریان چپ و حتی کارگزاران بوده است.
سلیمی نمین تاکید کرد: من از دوران قبل از احمدی نپاد و بعد از احمدی نژاد فسادها و تخلفات موجود در دانشگاه آزاد مخالف آن بوده ام که به نظر من آن چیزی که در دانشگاه آزاد در حال جریان است بیشتر موضوعی پنهان است که ربطی به وجه آشکار این دانشگاه ندارد.
دکتر صادق زیباکلام بیان کرد: مشکل ما این نیست که دانشگاه آزاد دمشکلی ندارد قطعا انتقاداتی به عملکرد و مدیریت آن وارد است ولی آقای احمدی نژاد از روزی که در منصب قدرت قرار گرفت به صورت رسمی انتقاد و حمله به دانشگاه آزاد را آغاز کرد که یکی از کارهای آن گسترش دانشگاه پیام نور بود.
وی گفت: اگر صحبت از تخلفات و فسادی که در دانشگاه آزاد می شود حقیقت داشته باشد لزوما قوه قضاییه باید پوست از سر آقای جاسبی می کند. اما ما باید بدانیم که دانشگاه آزاد یک نهاد غیرسیاسی است.
عباس سلیمی نمین گفت: گویا آقای زیباکلام با کشیدن بحثبه سمت آقای احمدی نژاد قصد دارد موضوع را منحرف کند زیرا بحثما نقد عملکرد احمدی نژاد نیست بلکه بحثنقد عملکرد آقای جاسبی است آقای احمدی نژاد چه ربطی به من دارد.
وی گفت: شخصی به نام آقای مرتضوی که در خدمت آقای هاشمی بود و فردی نان به نرخ روز خور است در مقام فضایی خود رشوه های گوناگونی از دانشگاه آزاد دریافت کرده است از جمله اینکه بدون اینکه در یک کلاس حاضر شود مدرک دکتری گرفته است که در حتی نامه ای ریاست قوه قضاییه این موضوع را به او تذکر داد.
وی گفت: بنابراین با وجود آدم هایی مانند آقای مرتضوی که در خدمت دانشگاه آزاد بوده اند معلوم است هیچ اقدام حقوقی در این باره به نتیجه نرسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز