خبرگزاری کار ایران

با انتشار داستان بلندی از شیرین مرزیجرانی

«گزارشگر» به کتابفروشی‌ها می‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۳۸۶

هنوز هم بعضی وقت‌ها صدای هواپیماهای جنگنده عراقی در گوشم می‌پیچد.

داستان بلند «گزارشگر» به قلم شیرین مرزیجرانی از سوی انتشارات فرهامه منتشر می‌شود.

مرزیجرانی در بیستمین نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: «گزارشگر» نخستین کتاب من به شمار می‌آید و موضوع داستان دفاع مقدس است. قرار است این کتاب که قالب آن داستان بلند است، به زودی از سوی انتشارات فرهامه روانه بازار کتاب شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برای نخستین کتابتان موضوع دفاع مقدس را انتخاب کردید؟ توضیح داد: ۸ سال جنگ بیشترین تاثیر را بر هم‌نسلان من گذاشته است. هنوز هم بعضی وقت‌ها صدای هواپیماهای جنگنده عراقی در گوشم می‌پیچد. معتقدم نمی‌توان نسبت به چنین اتفاق بزرگی بی‌تفاوت بود.

این نویسنده درباره داستان «گزارشگر» گفت: این کتاب، روایت خبرنگار عکاسی است که از ایلام و کردستان به مناطق مختلف می‌رود و در سفرهایش سری هم به خوزستان می‌زند. اتفاقات این داستان مستند و برگرفته از مجموعه «روایت فتح» شهید مرتضی آوینی است.

به گفته مرزیجرانی قرار است این کتاب آذرماه با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی انتشارات فرهامه منتشر شود.

در بخشی از داستان گزارشگر می‌خوانیم: «صبح یکی از روزهای اسفندماه ۶۶ بود. من و سرگرد جلالی به پیشنهاد یکی از سربازان می‌رفتیم تا از مردگان رودخانه عکس بگیریم. خورشید بی‌رمق از پهنه آسمان سرباز می‌کرد. گویی او هم از دیدن فجایع بی‌شمار دلخراش شهر، رمقی به تن نداشت. آسمان آبی بود و شفافیت آن توی چشم فرو می‌رفت. گاهی صدای انفجاری از آن دورترها شنیده می‌شد. گاه گاهی رد سرخ و خاکستری رنگی در سینه آسمان فرو می‌رفت. در آن روستایی که زمین و درختانش تازه داشت شکوفه می‌کرد و سبز می‌شد، همه صداها بم و خسته به گوش می‌رسید. سرگرد به من می‌گفت بیایید به تماشای جنازه افرادی برویم که در رودخانه یخ‌زده مدفون شده‌اند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز