خبرگزاری کار ایران

غرفه های برتر بیستمین نمایشگاه مطبوعات معرفی شدند

کد خبر : ۲۲۳۳۹۰

نشریات خراسان، اطلاعات، شهروند، خبرجنوب، پیک توانا، کوک، مهرنامه پنجره، پژوهش هنر، نقد حال و خبرگزاری های رسا، تسنیم، ایرنا در بخش های مختلف تقدیر شدند.

حدادعادل رئیس فرهنگستان ادب فارسی گفت: روز اولی که خبر افتتاح نمایشگاه را شنیدم از انتخاب عنوان آزادی مسئولانه بسیار خوشحال شدم جا دارد کسی را که این عنوان را انتخاب کرد تحسین کنیم زیرا این عنوان آنقدر جامع است که حرف دل ما را بیان می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حداد عادل در مراسم اختتامیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات گفت: البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که رابطه بین آزادی و مسئولیت چیست ضمن اینکه مسئولیت دربرابر کیست؟ باید در نظر داشت که ما در برابر خود آزادی هم مسئول هستیم اگر کسی می‌خواهد آزادی داشته باشد و غیره مسئولانه کار کند در واقع خیانت کرده است.

رئیس فرهنگستان ادب فارسی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها نیز باید نسبت به زبان فارسی مسئولیت داشته باشند زیرا ما صاحب زبان گرانقدر وتوانای تاریخی هستیم ادبیاتی که در معنی نزد مردم دانای جهان می‌توانیم به آن افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید مسئولیت پذیر باشند ادامه داد: سال گذشته فرهنگستان ادب فارسی جایزه‌اش را به یک نویسنده از یکی از روزنامه‌های سراسری کشور داد اما امسال این فرهنگستان سه جایزه در نظر گرفته است که در پی آن هیات داوران به یکی از روزنامه‌ها به دلیل توجه به زبان و ادبیات فارسی جایزه ویژه‌ای می‌دهد که پیام جایزه این است که رسانه‌ها مراقب زبان فارسی باشند.

حداد عادل خاطر نشان کرد: ما دست کمک به سوی شما رسانه‌ها دراز می‌کنیم و می‌دانیم که اگر شما رسانه‌ها به فرهنگستان کمک نکنید ما در ترویج لغات موفق نخواهیم بود همانطور که می‌دانید ایجادلغات جدید کار ما و ترویج آن در جامعه کار رسانه‌ها است امیدوارم در جامعه‌ای زندگی کنیم که حرفهای منطقیمان را در فضای رسانه‌ای بزنیم وا ین امر نشانه بلوغ جامعه است.

در ادامه برنامه هیات داوران فرهنگستان ادب فارسی جایزه ویژه خود را از نظر توجه به درج مقالات مفید در حوزه زبان و ادب فارسی به روزنامه اطلاعات و از نظر پاکیزگی ودرست نویسی دو جایزه دیگر خود را به روزنامه‌های شهروند و خبر جنوب اهدا کرد.

در انتهای برنامه با حضور محمد سرافراز رئیس رسانه ملی، حداد عادل رئیس فرهنگستان ادب فارسی و حسین انتظامی غرفه‌های بر‌تر انتخاب شدند که به شرح زیر است:

غرفه شایسته تقدیر درحوزه روزنامه‌های فرهنگی و هنری به نشریه خط خطی و همچنین غرفه بر‌تر به نشریه پیک توانا اهدا شد.
غرفه شایسته تقدیر درحوزه نشریه عمومی و خانوادگی به ایران پاک و همچنین غرفه بر‌تر به نشریه کوک اهدا شد.
غرفه شایسته بر‌تر در حوزه نشریات سیاسی و اقتصادی شایسته تقدیر نداشت اما غرفه بر‌تر مهر نامه و پنجره انتخاب شدند.
غرفه شایسته تقدیر در حوزه آموزشی وتخصصی نشریه طُره و غرفه بر‌تر به نشریه پژوهش وهنر اهدا شد.
غرفه شایسته تقدیر در حوزه دین وا ندیشه خبرگزاری ایکنا و غرفه بر‌تر به خبرگزاری رسا اهدا شد.
غرفه شایسته تقدیر در حوزه رسانه‌های محلی نشریه همدان پیام و غرفه بر‌تر به نشریه نقد حال اهدا شد.
غرفه شایسته تقدیر در حوزه موسسات مطبوعاتی به نشریات دنیای تغذیه، خانواده سبز و آرامش بر‌تر وهمچنین غرفه بر‌تر به روزنامه خراسان اهدا شد.
غرفه شایسته تقدیر در حوزه روزنامه‌ها به روزنامه آسیا و همچنین غرفه بر‌تر به روزنامه گسترش ص م ت اهدا شد.
غرفه شایسته تقدیر در حوزه خبرگزاری‌ها به خبرگزاری ایرنا و همچنین غرفه بر‌تر به خبرگزاری تسنیم اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز