خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیر عامل خبرگزاری ایلنا در بندرعباس برگزار شد؛

نشست هم‌اندیشی مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با فعالان مطبوعاتی حوزه کارگری سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۹۸

نشست مشترک مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با مدیرعامل خبرگزاری ایلنا و مدیرمسئول روزنامه کاروکارگر با حضور نمایندگان دفاتر استانی این دو رسانه از سراسر مناطق کشور در بندرعباس برگزار شد.

ایلنا: نشست مشترک مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با مدیرعامل خبرگزاری ایلنا و مدیرمسئول روزنامه کار و کارگر با حضور نمایندگان دفاتر استانی این دو رسانه از سراسر مناطق کشور در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، در ابتدای این نشست «شیرزاد عزتی» رییس خانه مطبوعات هرمزگان که سرپرستی خبرگزاری ایلنا و روزنامه کار و کارگر در این استان را بر عهده دارد، طی سخنانی ضمن تقدیر از تعاملات سازنده مدیران تامین اجتماعی هرمزگان طی ۱۵ سال فعالیت این دو رسانه در هرمزگان، خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها شاهد نقطه تقابل چندانی میان مجموعه مطبوعات و رسانه‌های استان با سازمان تامین اجتماعی نبوده‌ایم که این بیانگر حسن نیت طرفین در ایجاد ارتباط دوسویه است.

وی اضافه کرد: مدیرکل تامین اجتماعی استان با بهره گیری از مدیر روابط عمومی متخصص و مجرب و همچنین استفاده از ظرفیت‌های مشاوران رسانه‌ای خود، توانسته است تعاملی موفق با مجموعه مطبوعات و رسانه‌ها داشته باشد.

رییس خانه مطبوعات هرمزگان تلاش های مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان برای رفع مشکلات بیمه‌ای فعالان مطبوعاتی را شایسته تقدیر دانست.

در ادامه این نشست، «سید فاضل حیدری بلوکی» مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با اشاره به کارکردهای رسانه‌ها در تحقق آرمان عدالت اجتماعی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها تاثیر بسزایی در معرفی خدمات و تعهدات قانونی مجموعه تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمه گر اجتماعی دارند.

وی با اشاره به نقش سازنده‌ای رسانه‌ها در حفظ و پاسداری از منافع بیمه شدگان و مستمری بگیران، بر لزوم تقویت نگاه واقعی و عادلانه به این سازمان بیمه گر به عنوان صندوقی بین النسلی تاکید کرد.

حیدری بلوکی با مرور دستاوردهای تعامل سازمان تامین اجتماعی و رسانه‌ها، بیان کرد: خوشبختانه در استان هرمزگان با حمایت و حضور فعال رسانه‌ها اعم از صداوسیما، خبرگزاری‌ها، مطبوعات محلی و روزنامه‌های سراسری و همچنین ارتباط نزدیک و منطقی تشکلهای کارگری همچون خانه کارگر، نگاهی کاملاً مثبت و واقع بینانه به این سازمان بیمه گر ایجاد شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام این مطلب که این سازمان بیمه گر حدود نیمی از جمعیت یک و نیم میلیون نفری استان را تحت پوشش چتر حمایتی خود دارد، گزارشی کوتاه از عملکرد این اداره کل در استان طی نیمه نخست سال جاری ارایه کرد.

در بخش دیگری از این نشست، «اسرافیل عبادتی» مدیرعامل خبرگزاری ایلنا و مدیرمسئول روزنامه کار و کارگر نوع نگاه مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان به کارکرد‌ها و نقش آفرینی رسانه‌ها در جامعه از یک سو و ارزش قائل شدن برای جامعه کارگری از سوی دیگر را مناسب و مثبت ارزیابی کرد و افزود: رسانه‌های کارگری رسالت خود را دفاع از محروم‌ترین قشر جامعه می‌دانند و انتظار خبرگزاری ایلنا و روزنامه کاروکارگر به عنوان تنها تریبون جامعه کارگری کشور این است که مسئولین مسائل و مشکلات این قشر زحمتکش را بدون غرض ورزی و بی‌کم و کاست انعکاس دهند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی پشتوانه‌ای برای حمایت از کارگران محسوب می‌شود و برای قرار گرفتن قطار توسعه و پیشرفت این سازمان روی ریل اصلی، ما فعالان رسانه‌ای حوزه کارگری باید یاریگر مسئولان این سازمان بیمه گر باشیم.

«جعفر رضایی» معاون امور استان‌های روزنامه کار و کارگر مهم‌ترین سیاست این رسانه در زمینه فعالیت‌های مربوط به تامین اجتماعی را پیگیری برنامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص دانست که‌‌ همان اعتبار بخشیدن به صاحبان اصلی سازمان یعنی کارگران است.

«محمد دریانوس» دبیر اجرایی خانه کارگر استان هرمزگان نیز از تعامل سازنده اداره کل تامین اجتماعی با تشکل‌های کارگری تقدیرکرد.

در بخش پایانی این نشست که حدود دو ساعت به طول انجامید، چند نفر از سرپرستان دفا‌تر استانی خبرگزاری ایلنا و روزنامه سراسری کار و کارگر به ارایه دیدگاه‌های خود در زمینه تبیین کارکردهای رسانه و نحوه تعامل با سازمان‌های بیمه گر در مرتفع کردن مشکلات جامعه کارگری و همچنین بیان پیشنهادات و راهکارهای عملی در این خصوص پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز