خبرگزاری کار ایران

معاون راه روستایی هرمزگان خبر داد:

ثبت جاده کهورستان شهرستان خمیر در راه‌های روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۰۹

جاده های روستایی و بین محلات پرجمعیت و خارج از محدوده طرح هادی کهورستان در راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی ثبت می‌شود.

جاده‌های روستایی و بین محلات پرجمعیت و خارج از محدوده طرح هادی کهورستان در راه‌های روستایی وزارت راه و شهرسازی ثبت می‌شود.

به گزارش ایلنا، معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در بازدید از دهستان کهورستان با بیان این مطلب افزود: راه روستایی کهورستان با دارا بودن چندین محله پر جمعیت که از محور اصلی لار بندرعباس با فاصله بیش از ۳ کیلومتر قرار گرفته‌اند و بدلیل عدم تمرکز جمعیتی در یک محدوده و پراکندگی آن‌ها و همچنین ثبت مرکز روستا در کنار مسیر اصلی لار بندرعباس در زمان گذشته، در آمار راه‌های روستایی استان و کشور بعنوان راه دسترسی ثبت نشده است.

مهندس محمد مهدی رضایی لری با تاکید بر اینکه جاده‌های این دهستان باید به عنوان راه روستایی ثبت شود، افزود: طی روزهای آینده پس از انجام نقشه برداری، جاده محله گل آفتاب و پنزیبر کهورستان تا محور اصلی که قابل اجرا در طرح هادی روستا نبوده و نیاز به احداثراه می‌باشد در نقشه‌های GIS راههای روستایی به عنوان جاده روستایی ثبت می‌شود.

معاون راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان ابراز امیدواری کرد، پس از ثبت اینجاده به عنوان راه روستایی در لیست پروژه‌های آتی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان پس از ابلاغ اعتبار از طریق کمیته برنامه ریزی شهرستان بندر خمیر قرار گیرد.

وی ادامه داد، روستای کهورستان یکی از روستاهای مستعد کشاورزی شهرستان بندرخمیر و استان هرمزگان می‌باشد و با جمعیت بالغ بر ۸۳۳ خانوار ساکن در قالب چند محله پر جمعیت با فاصله از یکدیگر و محور اصلی قرار گرفته‌اند که بدلیل نداشتن راه دسترسی مناسب و آسفالته، مشکلاتی برای عمران این روستا به‌وجود آمده است.

رضایی افزود: اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان با توجه به وظایف خود تلاش می‌کند پس از ثبت مسیر روستا در نقشه‌های راه روستایی وزارت راه و شهرسازی و تامین اعتبار لازم از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان بندرخمیر، نسبت به احداثاینجاده اقدام کند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مسیر یابی مناسب برای احداثراه، یکی از مشکلات پیش روی احداثجاده روستایی در کهورستان را اراضی کشاورزی موجود عنوان کرد و گفت: قرار گرفتن اراضی کشاورزی در مسیر راه، احداثجاده را با مشکل مواجه می‌کند که در صورت تصویب احداثاینجاده همراهی و همکاری کشاورزان و اهالی منطقه می‌تواند در تسریع احداثجاده کمک شایانی کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز