خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان:

آب‌شیرین‌کن‌ها منابع آبی دشت سرخون را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۶۳

دشت سرخون در بالادست شهر بندرعباس قرار گرفته و تامین کننده آب کشاورزی منطقه است باید از هر نوع آلودگی پاکسازی شود.

با حضورمدیرکل حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، اثرات استفاده از آبشیرین کن‌ها در دشت سرخون مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایلنا، مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان در این جلسه با ابراز نگرانی از خسارت‌های ناشی از نصب آب شیرین کن‌ها در دشت سرخون گفت: از آنجایی که دشت سرخون در بالادست شهر بندرعباس قرار گرفته و تامین کننده آب کشاورزی منطقه است باید از هر نوع آلودگی پاکسازی شود.

حیدری با اشاره به ممنوعه بودن دشت سرخون گفت: دشت سرخون به طور تقریبی حدود ۳۰۸۹ هکتار معادل ۹/۴ درصد از اراضی کشاورزی، دارای ۴۴۶ حلقه چاه کشاورزی با تخلیه سالانه ۲۵/۲ میلیون مترمکعب بهره برداری می‌شود که ۱۵ حلقه چاه اقدام به نصب و تجهیز آب شیرین کن کرده‌اند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ منابع آب و جلوگیری از آلودگی آب زیرزمینی دشت سرخون گفت: میزان پساب آبشیرین کن‌های منصوبه یکی از تهدیدات جدی است که وضعیت اراضی دشت سرخون و سلامتی مردم منطقه را با خطر مواجه می‌سازد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: میزان آلودگی ناشی از تاسیسات آب‌شیرین کن و تاثیرات خواص فیزیکی و شیمیایی نمک‌ها بر خاک کشاورزی موجب تغییرات در سیستم جذب آب توسط گیاهان شده و کاهش محصول را در بر خواهد داشت.
مهندس حیدری با تاکید بر لزوم نظارت دستگاه‌های اجرایی ذیصلاح بر فعالیت‌های صنعتی خواستار ملزم نمودن کارخانجات و معادن آلاینده آب به تصفیه پساب‌های تولیدی و دفع بهداشتی پسماندهای این مراکز صنعتی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز