خبرگزاری کار ایران

مدیر نمایندگی صندوق بازنشستگی هرمزگان:

۵۰۰ بازنشسته هرمزگانی وام ضروری دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۹۵

مدیر نمایندگی صندوق بازنشستگی هرمزگان گفت: امسال حدود ۵۰۰ بازنشسته استان وام ضروری دریافت می‌کنند.

مدیر نمایندگی صندوق بازنشستگی هرمزگان گفت: امسال حدود ۵۰۰ بازنشسته استان وام ضروری دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، «مصطفی شفیعی» در هفتمین نشست شورای هماهنگی دستگاههای زیرمجموعه وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه پرداخت وام ضروری به بازنشستگان کشوری با هدف بهبود معیشت و کاهش هزینه‌های اقتصادی انجام می‌گیرد، افزود: صندوق بازنشستگی کشوری در راستای کمک به بازنشستگان و ارتقای معشیت اقتصادی آن‌ها با حمایت دولت تسهیلاتی را در قالب پرداخت وام بانکی برای بازنشستگان کشوری درنظر گرفته است که بر اساس ضوابط و شرایط اعلام شده به بازنشستگان واجد شرایط پرداخت می‌کند.

به گفتهٔ وی، میزان وام ۲۰ میلیون ریال است.

شفیعی در ادامه ضمن ارایه گزارش عملکرد این صندوق گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ بازنشسته در استان وجود دارد که بیشترین آن‌ها مربوط به آموزش و پرورش با هفت هزار نفر است.

مدیر نمایندگی صندوق بازنشستگی هرمزگان، با اشاره به افزودن ۲۵ هزار شاغل در آینده به آمار بازنشستگان استان، افزود: با توجه به افزایش تعداد بازنشستگان استان و ناکافی بودن منابع درآمدی برای پرداخت حقوق آنان، زنگ خطری برای آینده است.

وی در ادامه به اقدامات صندوق اشاره کرد و بیان داشت: این برنامه‌ها در دو مقوله حقوق و مزایا و امور اجتماعی وفرهنگی قرار گرفته که در این زمینه‌ها اقداماتی برای رفاه بازنشستگان صورت گرفته و برنامه‌های متنوعی نیز با رویکرد بهبود وضعیت معیشتی و رفاه بازنشستگان و ارتقاء خدمات درمانی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای بازنشستگان و خانواده آن‌ها در دستور کار است.

به گفتهٔ شفیعی، توجه به وضعیت معیشتی بازنشستگان و اهتمام در افزایش حقوق آن‌ها، برگزاری تورهای زیارتی و سیاحتی، پرداخت وام ضروری، اجرای بیمه طلایی درمان با کمک دولت، احداثمراکز فرهنگی ویژه بازنشستگان تحت عنوان خانه امید، صدور کارت شناسایی منزلت، اختصاص سهمیه حج عمره برای بازنشستگان، تعامل و همکاری با کانون‌های بازنشستگی به منظور ایجاد بستری مناسب برای مشارکت هرچه بیشتر بازنشستگان در امور مربوط به خود، برگزاری مراسم تجلیل و سپاس از بازنشستگان در روز خانواده و تکریم بازنشستگان از مهم‌ترین اقدامات صندوق بازنشستگی است که با حمایت دولت انجام شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان نیز در این نشست بر فراگیری آموزش مهارتهای فنی وحرفه‌ای تاکید کرد و گفت: در نیمه نخست امسال ۶۷ درصد از شاغلین در کارگاه‌ها دارای یک یا چند مهارت بودند.

اردشیری با بیان اینکه ظرفیتهای مناسبی برای مهارت آموزی در استان وجود دارد، خواستار سوق دادن درخواست کنندگان کار از سوی کاریابی‌ها به مراکز فنی و حرفه‌ای برای آموختن مهارت شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز