خبرگزاری کار ایران

مراسم معارفه استاندار هرمزگان برگزار شد؛

استاندار: رضایت مردم برای دولت تدبیر و امید شرط است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۴۴

پس از انتخاب جاسم جادری که مسئولیت ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان خوزستان را برعهده داشت، به عنوان استاندار جدید هرمزگان، مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید هرمزگان با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بندرعباس برگزار شد.

پس از انتخاب جاسم جادری که مسئولیت ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان خوزستان را برعهده داشت، به عنوان استاندار جدید هرمزگان، مراسم تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید هرمزگان با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اما مصوبه جداسازی بخش‌هایی از شهرستان پارسیان هرمزگان و الحاق آن به استان فارس که با اعتراض مردم هرمزگان طی ماه‌های اخیر مواجه شده، حاشیه‌هایی را در مراسم معارفه استاندار جدید هرمزگان ایجاد کرد.

تغییر نام گاوبندی مقدمه‌ای برای سایر اقدامات بود

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در این مراسم، عنوان کرد: پیروزی بزرگ ملت ایران در به رسمیت شناخته شدن حق استفاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای را تبریک می‌گویم و ملت ایران با تلاش خود توانست حق خود را بگیرد.

وی ادامه داد: بنده در طول مدتی که در استان هرمزگان حضور داشته‌ام، هیچ وقت در انتخاب استانداران دخالتی نداشته‌ام و چنین توقعی نیز نداشته‌ام، اما برای انتخاب استاندار جدید هرمزگان با بنده از طرف وزارت کشور مشورتی صورت گرفت که بنده چندین نکته را در این خصوص بیان کردم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: ما استانداری می‌خواهیم که مستقل باشد و در تصمیمات و انتخاب نیرو‌ها منتظر تلفن کس دیگری نباشد بلکه خود مستقلانه تصمیم بگیرد.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه تصریح کرد: همچنین استاندار باید کاری باشد تا بتواند استعدادهای استان پرظرفیتی همچون هرمزگان را به کار بگیرد.

وی اضافه کرد: استان هرمزگان در واقع از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها برخودار است و علاوه بر آن دریا نیز ظرفیت‌های بی‌شماری را برای این استان ایجاد کرده و این استان در واقع می‌تواند برای تمامی کشور سودمند باشد.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه استاندار باید اهل تعامل باشد، افزود: استاندار باید تمامی حرف‌ها را بشنود و در ‌‌نهایت حرف منطقی را بپذیرد و خوشبختانه به بنده اعلام شد که آقای جادری استاندار جدید هرمزگان از تمامی این شرایط برخوردار است.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه به بخشی از مشکلات استان هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: حدود هفت سال است که برای ایجاد صنایع انرژی بر در شهرستان گاوبندی(پارسیان) دور زمینی فنس کشیده شده اما هنوز کاری برای آن صورت نگرفته و تنها سیم دزد‌ها، فنس‌های آن را می‌دزدند.

وی با بیان اینکه باید فضا را برای انتقاد باز بگذاریم، تصریح کرد: متاسفانه گاهی برخی نزدیکان مداوم به تعریف و تمجید می‌پردازند که باید توجه داشت بزرگ‌ترین خطر در مقام اجرایی، چاپلوسان و متملغانی هستند که لفظ می‌دهند و امکانات می‌گیرند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مدیر موفق آن است که خاک بر صورت چاپلوس بکوبد و نگذارد این لفاظی‌ها موثر شود.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس در بخشی از سخنان خود در این مراسم که قصد داشت به مشکلات شهرستان پارسیان اشاره کند، نام این شهرستان را گاوبندی عنوان کرد و گفت: نمی‌دانم چرا ما اسم این حیوان را بر روی یک شهرستان خود تحمل نکردیم در حالی که در قرآن کریم یک سوره با عنوان بقره وجود دارد.

وی ادامه داد: من‌‌ همان موقع که نام این شهرستان به پارسیان تغییر کرد، فهمیدم پارسیان یعنی چی و تغییر نام پارسیان مقدمه‌ای برای اقدامات بعدی بود.

این گفته آیت الله نعیم آبادی با تشویق حاضران در سالن مواجه شد و نعیم آبادی خطاب به وزیر کشور گفت: این کف‌ها پیام دارد و ما‌‌ همان گاوبندی را می‌خواهیم و پارسیان مال خود پارس و تنها تکه زمین ما را به ما بدهند.

رضایت مردم برای دولت تدبیر و امید شرط است

همچنین جاسم جادری استاندار جدید هرمزگان نیز در سخنان خود به جای استفاده از عنوان پارسیان از این شهرستان به عنوان گاوبندی نام برد و از وزیر کشور خواست تا در خصوص جداسازی مناطقی از این شهرستان، رضایت و خواسته مردم را در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه پذیرش مسئولیت و جواب گویی در مقابل این همه خواسته مردم سنگین است، اظهار داشت: بنده هر چه دارم در طبق اخلاص می‌گذارم و در مقابل این همه اعتماد دولت و ملت تمام تلاشم را ارائه می‌کنم.

وی اضافه کرد: من فرزند خوزستانم و تجربه حضور جبهه و جنگ و حضور در سازندگی را هم دارم و به هرمزگان آمده‌ام تا به این کار جهادی ادامه دهم و در این راه به مشورت همه نیاز دارم و انتظار همفکری دارم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه شعار و گفتمان دولت دکتر روحانی اعتدال و عقلانیت است، عنوان کرد: رضایت مردم برای دولت تدبیر و امید شرط است و بنده از دولت و وزیر کشور می‌خواهم تا در مسئله جداسازی مناطقی از شهرستان گاوبندی(پارسیان) هرمزگان، رضایت و خواسته مردم هرمزگان را در نظر بگیرند.

جادری افزود: هرمزگان استانی اقتصادی است و امیدوارم با همدلی و همکاری تمامی اقشار بتوانیم، قدمی در راستای توسعه و محرومیت‌زدایی در این منطقه برداریم.

وی همچنین به نام خانوادگی خود که به شکل‌های متفاوت در این جلسه تلفظ می‌شد اشاره کرد و گفت: نام بنده یعنی جاسم جادری بر‌‌ همان وزن قاسم قادری تلفظ می‌شود، اما خیلی عربی شده است.

در این مراسم حکم جاسم جادری به وی اعطا و از تلاش‌های ابراهیم عزیزی استاندار سابق هرمزگان نیز تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز