خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرلنگه خبر داد:

بهره مندی ۳۰ کارفرما از معافیت بیمه

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۱۶

به‌منظور تشویق و ترغیب بنگاه‌های اقتصادی در جذب نیروی کار و ایجاد اشتغال و همچنین فرصت‌های جدید شغلی و تاکید بر تامین بخش عمده‌ای از سهم بیمه کارفرما در بند «و» ماده ۸۰ برنامه پنجم توسعه، آیین نامه اجرایی این بند در سال ۸۴ به تصویب رسید.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بندرلنگه گفت: تمامی کارفرمایانی که نیروی کار جدید را بکار گماری نمایند مشمول تخفیف بیمه‌ای سهم کارفرما می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، عباس رمضانی گفت: در هشت ماهه سالجاری ۳۰کارفرما با تعداد ۷۷ کارگر از مزایای معافیت بیمه سهم کارفرما برخوردار شدند.

افزود: به‌منظور تشویق و ترغیب بنگاههای اقتصادی در جذب نیروی کار و ایجاد اشتغال و همچنین فرصت‌های جدید شغلی و تاکید بر تامین بخش عمده‌ای از سهم بیمه کارفرما در بند «و» ماده ۸۰ برنامه پنجم توسعه، آیین نامه اجرایی این بند در سال ۸۴ به تصویب رسید.

به گفته رمضانی در این بند، در سال نخست ۱۸ درصد حق بیمه توسط دولت و در سال دوم نیز ۱۶ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود و در سالهای سوم، چهارم و پنجم حق بیمه پرداختی توسط دولت به ترتیب ۱۴،۱۲ و ۱۰ درصد است.

بر اساس بند «و» ماده۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه، به دولت اجازه داده می‌شود در راستای ایجاد اشتغال پایدار، توسعه کارآفرینی، کاهش عدم تعادل منطقه‌ای و توسعه مشاغل نو، نسبت به اعمال تخفیف پلکانی و یا تأمین بخشی از حق بیمه سهم کارفرمایان کارگاههایی که با تأیید و یا معرفی واحدهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت به کارگیری نیروی کار جدید مبادرت می‌نمایند، اقدام نماید مشروط به آنکه واحد، تازه تأسیس بوده و یا در سال قبل از آن، کاهش نیروی کار نداشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز