خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پایانه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان:

۹ میلیون تن کالا از مبادی هرمزگان جابجا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۱۴

مدیرعامل پایانه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیون تن کالا از مبادی استان به سایر نقاط کشور حمل شده است.

مدیرعامل پایانه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیون تن کالا از مبادی استان به سایر نقاط کشور حمل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کوروش جهانبخش که به مناسبت ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان سخن می‌گفت، افزود: با جابجائی این مقدار کالا شاهد رشد ۲/۲ درصدی نسبت به سال ماقبل هستیم.

وی اضافه کرد: در شش ماه نخست سال ۹۲ بالغ بر ۹ میلیون تن کالا از مبادی استان به سایر نقاط کشور صادر شده است. مدیرعامل پایانه‌ها و حمل و نقل هرمزگان یادآور شد: این میزان نشان دهنده رشدی ۹/۴ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته است. جهانبخش با اشاره به جایگاه منحصر به فرد حمل و نقل جاده‌ای در اقتصاد ملی، گفت: یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۷۸۳ نفر نیز در طول سال گذشته توسط ناوگان مسافربری جاده‌ای جابجا شده‌اند.

وی در ادامه افزود: در شش ماه گذشته نیز ۵۵۱ هزار نفر هم توسط ناوگان عمومی مسافربری در استان جابجا شده‌اند. جهانبخش با بیان این موضوع که هرمزگان استانی ترانزیتی محسوب می‌شود، یادآور شد: ۳ میلیون و پانصد هزار تناژ کالاهای ترانزیتی سال گذشته بود که از استان هرمزگان عبور کرد.

مدیرعامل پایانه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان امنیت جاده‌ای مواصلاتی را مهترین دغدغه این سازمان ذکر کرد و گفت: با توجه به حجم عظیم مبادلات کالا در بنادر و شهرهای استان مدیریت هوشمند ترافیک و کنترل آمد و شد خودروهای سبک و سنگین در جاده‌ها و نقاط پر ترافیک و صعب العبور راهکاری مناسب تلقی می‌شود.

جهانبخش با اشاره به کنترل جاده توسط ابزار ITS و نصب آن در نقاط مختلف جاده‌ای کشور گفت: اطلاع موثق از داده‌های ترافیکی و ارسال این اطلاعات توسط شبکه فیبرنوری و مخابرات و انتقال آن در مرکز و تجزیه و آنالیز آن نقش مهمی در کنترل ترافیک جاده‌ای دارد.

وی با اشاره به این موضوع که وضعیت آمد و شد در محور‌ها و علت وجود ترافیک و ازدحام خودرو‌ها در این مرکز کنترل می‌شود، گفت: با نصب ۱۰ دستگاه دوربین در امتداد جاده‌های مواصلاتی کنترل ۲۶ محور و گلوگاه در هرمزگان میسر می‌شود.

وی از نصب دستگاه دوربین مدیریت ترافیک هوشمند و کنترل سرعت خبر داد و گفت: این دوربین‌های نسل جدید قابلیت پلاک خوانی و ثبت سرعت غیرمجاز را هم زمان دارا هستند و به صورت پایلوت در استان نصب شده است.

وی با بیان این موضوع که نصب این ابزار تاثیر روانی خوبی در کاهش سرعت و تلفات احتمالی دارد، گفت: ۴ دستگاه از این دوربین‌ها در محور بندرعباس میناب و ۴ دستگاه دیگر نیز در محور بندرعباس سیرجان نصب شده است.

مدیرعامل پایانه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان متذکر شد: در حال حاضر ۲۸ دستگاه دوربین‌های هوشمند کنترل تخلف در جاده‌های مواصلاتی استان نصب است. جهانبخش توسعه سرویس‌های(VIP) در مسیرهای مواصلاتی را رویکرد پایانه‌ها در خدمات دهی مناسب به مسافران عنوان کرد و گفت: رتبه بندی شرکت‌های حمل ونقل مسافری بر مبنای خدمات دهی از جمله اقدامات سازمان است.

وی ایمن سازی مدارس حاشیه جاده‌ها را یکی از اقدامات مهم پایانه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان دانست و افزود: ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها با دو رویکرد آموزشی و ایمن سازی فیزیکی انجام می‌شود. مدیرعامل پایانه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به آسیب پذیری دانش آموزان و تلفات و زیان‌های جانی آنان گفت: سال گذشته با توجه به رویکردهای این بخش ۱۵ مدرسه ایمن سازی فیزیکی و ۱۶ مدرسه هم ایمن سازی آموزشی شده است.

جهانبخش نصب کاهنده‌های سرعت در محدوده راه‌های منتهی به مدارس حاشیه جاده‌ها را یکی از راه‌های کاهش زیان‌های احتمالی جانی دانست.

وی در ادامه اظهار داشت: مراکز خدمات رفاهی بین جاده‌ای در سنوات گذشته از رشد خوبی در استان برخوردار بوده است. این مقام مسوول با اشاره به بهره برداری از ۱۷ مجتمع رفاهی بین جاده‌ای گفت: ۱۹ مجتمع رفاهی جدید نیز با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال ساخت است.

جهانبخش در ادامه گفت: سه مجتمع رفاهی بین جاده‌ای جدید هم تا آخر امسال به بهره برداری می‌رسد. وی با بیان این موضوع که توسعه شهرک‌های حمل و نقل سبب گسترش زیرساخت‌های حمل و نقلی و توسعه متوازن و همگون می‌شود، گفت: شهرک حمل و نقل با سرمایه گذاری صد درصدی بخش خصوصی اجرا و فاز یک آن در سال ۹۳ به بهره برداری می‌رسد.

جهانبخش با اشاره به موقعیت ویژه استان در کریدور شمال - جنوب و منطقه استراتژیک خلیج فارس، از راه اندازی شهرک ترانزیتی خبر داد و گفت: در حال حاضرجذب سرمایه گذار انجام و در مرحله موافقت اصولی و تملک زمین برای استقرار است.

وی ساماندهی شبکه‌های حمل و نقل روستائی استان را یکی دیگر از اقدامات اخیر سازمان متبوعه‌اش عنوان کرد و گفت: ایمن سازی راه‌های روستائی به نحو چشمگیری از تلفات جاده‌ای در محورهای مذکور خواهد کاست. جهانبخش در ادامه گفت: ۵۲ فقره تخلف در حوزه بار و مسافر اعلام شده است که مجوز فعالیت مختلف ان ابطال و لغو شده است.

وی با اشاره به کان لم یکن ماندن پروژه احداثترمینال بزرگ مسافربری بندرعباس واقع در بلوار پیامبر اعظم گفت: ایجاد پایانه‌های مسافربری بین شهری به عهده شهرداری هاست و جهت تسریع و نقش راهبردی که حمل و نقل در پروژه داشت، مشارکت انجام شد. جهانبخش با بیان این موضوع که‌شان مردم بندرعباس ایجاب می‌کند که پایانه‌ای مسافربری درخورشان ساخته شود، گفت: اتخاذ ساز و کار مناسب در به اتمام رساندن پروژه به عهده شهرداری بندرعباس است.

این مقام مسوول تعداد مراکز معاینه فنی خودرو‌ها در استان را کافی ندانست و گفت: با توجه به حجم تردد در منطقه شرق استان می‌طلبد با مشارکت بخش خصوصی مراکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین احداثشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز