خبرگزاری کار ایران

صبح امروز؛

جناح در بستک هرمزگان لرزید

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۸۴

صبح امروز دوازده دی ماه، ۳ زلزله با بزرگی ۵.۵ ریشتر، ۴ / ۵ ریشتر و ۴ / ۳ ریشتر بستک در استان هرمزگان را لرزاند.

ایلنا: به بزرگی ۵.۵ ریشتر، بخش جناح در شهرستان بستک از توابع استان هرمزگان لرزید.

به گزارش ایلنا، صبح امروز دوازده دی ماه، ۳ زلزله با بزرگی ۵.۵ ریشتر، ۴ / ۵ ریشتر و ۴ / ۳ ریشتر بستک در استان هرمزگان را لرزاند.

براساس این گزارش، زمین لرزه مذکور، تعداد زیادی از منازل مسکونی و همچنین بناهای عمومی تخریب شده است.

درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از اعزام ۲ فروند بالگرد به منطقه زلزله زده بستک خبر داد و گفت: یک فروند بالگرد از استان سیستان و بلوچستان و یک فروند بالگرد نیز از استان تهران به این منطقه اعزام شده‌اند.

حسین درخشان، در گفتگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت زلزله بستک استان هرمزگان اعلام کرد: تاکنون تعداد ۳۰ نفر مجروح نایید شده است که ۱۶ نفر آن‌ها به مراکز درمانی انتقال یافته و ۱۴ نفر‌آن‌ها به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی افزود: ۳ نفر نیز از زیرآوار بیرون آورده شده اند با این وجود تعداد کشته شدگان در این زلزله تا کنون یک نفر بوده است.

به گفته درخشان، ۶۰ امدادگر در ۱۵ تیم در حال امدادرسانی به این منطقه هستند و تاکنون موفق به رسیدن به روستاهای این منطقه نشده‌اند.

وی با بیان اینکه از میزان خسارات جانی در شهر بستک آمار دقیقی وجود ندارد اظهار داشت: با این وجود تاکنون مرگ یک نفر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه زلزله مذکور به بسیاری از منازل مسکونی از ۱۰ تا ۷۰ درصد آسیب زده است افزود: مرکز این زمین لرزه در شهر بستک بوده اما به روستا‌ها خسارتی وارد نشده است. این زمین لرزه خسارتی به روستاهای بخش مرکزی وارد نکرده است ولی در مرکز شهر متاسفانه علاوه بر بروز خسارت به تاسیسات و منازل تاکنون جان باختن یک نفر از همشریان و زخمی شدن تعدادی از آن‌ها گزارش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز