خبرگزاری کار ایران

مدیر کل شیلات هرمزگان خبرداد؛

سومین دور از استقرار سازه‌های زیستگاه مصنوعی در بندر لنگه توسط دولت

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۳۸۷

مدیر کل شیلات هرمزگان از سومین دور از استقرار سازه‌های زیستگاه مصنوعی در سطح آب‌های شهرستان بندرلنگه با حمایت استانداری هرمزگان، سازمان شیلات ایران و پیگیری شیلات استان در راستای اجرای مصوبات سفر ریاست جمهور به هرمزگان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، مسعود بارانی  بهبود تنوع زیستی، امکان صید مستمر از دریا، زمینه سازی اشتغالزایی بیشتر و پایدار، رونق صنایع جانبی، پسین و پیشین مرتبط با صیادی، امکان تجدید نسل و بهره‌برداری مداوم و پایدار آبزیان، افزایش میزان صید و در آمد سالانه و در نتیجه بهبود وضعیت معیشتی صیادان، حفظ و ارتقای جایگاه آبزیان، بهبود زمینه‌های صادرات و ارزآوری، بازسازی ذخایر آبزیان و... از اهم اهداف احداث و استقرار سازه‌های زیستگاه مصنوعی خواند.

بارانی افزود: توسعه و مدیریت مناسب زیستگاه‌های مصنوعی که در دولت مردمی به خوبی به آن توجه شده است، می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌‌‌گذاری پایدار، ضروری و دراز مدت به حساب آید که با وضعیت فعلی زیستگاه‌های طبیعی آبزیان، بسیار ضروری و حیاتی است و خوشبختانه با سفر پرخیر و برکت رئیس جمهور به استان و حمایت‌های استاندار و پیگیری شیلات ایران و حمایت‌های علمی و تحقیقاتی پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان گام‌های خوبی در این خصوص برداشته شده است که امید را دوباره در دل صیادان و بهره برداران زنده کرده است.

وی، با اشاره به اینکه این سازه‌ها در محل بندر صیادی کنگ ساخته شده است تصریح کرد: این سازه ها در طی ۳ مرحله در مناطقی که از پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان در سطح آبهای شهرستان بندرلنگه شناسایی شده بود استقرار یافت.

مدیر کل شیلات هرمزگان،  خاطر نشان  کرد: در این سری از استقرار سازه های زیستگاه مصنوعی، ۴۰۰ سازه در منطقه دیوان شهرستان بندرلنگه استقرار یافت که پیش از این نیز در مناطق ملو و حسینه این شهرستان ۵۰۰ سازه استقرار یافت.

بارانی یادآور شد: استقرار سازه‌های زیستگاه مصنوعی در مناطق شناسایی برای این مهم در قشم، کیش و همچنین شرق استان (جاسک وسیریک) ادامه خواهد داشت.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه اقدام دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است، ادامه داد: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در آب‌های غرب هرمزگان یکی از  اقدامات خوب دولت سیزدهم برای حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان و خدمت به جامعه صیادی است که تداوم این اقدامات را در ساماندهی شناورهای صیادی، الکترونیکی شدن خدمات به صیادان، ایجاد سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سطح استان و... شاهد هستیم.

بارانی اذعان داشت:جانمایی استقرار سازه‌ها بر اساس مطالعات و تحقیقات کارشناسی و با همکاری پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز