خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی درانتخابات هیئت ‌رئیسه شورای شهر بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۱۲۴

14 مردادماه 1400 شورای ششم شهر بندرعباس با شعارهای رنگارنگ منتخبان کار خود را آغاز کرد. شورایی که برای خود پسوند «انقلابی و جوان» را برگزیده بود ازهمان روزنخست آبستن اتفاقات مختلف بود.

به گزارش ایلنا، شورای شهر بندرعباس که از همان روز اول کار خود را با شعارهای رنگارنگ آغاز کرد، تا کنون سراسر درگیر چالش است. از چالش انتخاب شهردار گرفته تا انتخاب رئیس و نائب رئیس. با گذشت چند روز هنوز تکلیف هیئت رئیسه مشخص نشده و در پرده ابهام است. در حالی که باید تا یکشنبه ۱۵ مردادماه هیئت رئیسه تعیین می شد این اتفاق رخ نداد. 

هفته گذشته به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا، انتخابات هیئت‌رئیسه لغو شد و قرار بود یکشنبه ۱۵ مردادماه انتخابات سال سوم هیئت‌ رئیسه شورای ششم شهر بندرعباس برگزار شود که این بار هم دو عضو شورا غائب بودند و دو عضو دیگر نیز جلسه را ترک کردند. در این جلسه «عیسی عباسی» و «فریده عامری» حضور نداشتند و «یعقوب دبیری نژاد» و «عبدالرضا حیدری سراجی» جلسه را ترک کردند. 

 گفته می شود،«عیسی عباسی»، عضو شورای شهر بندرعباس پس از حضور در دفترخود دچار بیماری می‌شود و سایر اعضا نیز به دلیل عدم حضور « عباسی»، جلسه را ترک کردند. 

هفته گذشته نیز «اسماعیل رئیسی حسنلنگی»، «حسن سالاری»، «احمد عامری» و «احمد کناری نژاد» در جلسه شورا حضور نداشتند.  

طبق قانون باید حداقل هشت عضو برای انتخابات شورا حضور پیدا کنند و از آنجا که مهلت انتخابات هیئت‌ رئیسه شورا به پایان رسیده است باید با برگزاری جلسه اضطراری تکلیف هیئت‌رئیسه مشخص شود.

«سید محمدرضا موسوی»، سخنگوی شورای شهر بندرعباس با ابراز تاسف ازاتفاقات پیش آمده اظهارداشت: «مطابق قانون باید تا 15 مردادماه هیئت‌ رئیسه را به فرمانداری معرفی می‌کردیم. پس از این تاریخ باید در جلسه اضطراری هیئت‌ رئیسه سال سوم انتخاب شود». 

 وی در خصوص علت ترک جلسه توسط اعضا گفت: «بنا به گفته همکاران، چون آقای «عباسی» قصد دارند برای یکی از گزینه‌ها درهیئت‌ رئیسه کاندیدا شوند، باید جلسه را به زمانی موکول کنیم که ایشان حضور داشته باشند».  

سخنگوی شورای شهر بندرعباس تصریح کرد: «خیلی از موضوعات برای من هم قابل‌ قبول نیست. مردم با کنش‌های ما، ما را می‌شناسند. در حالی‌که این شورا فکر می‌کنم بیشترین مصوبات و جلسات کمیسیون‌ها را داشته است اما حواشی اصل کار را کم‌رنگ کرده است».  

«موسوی» درباره کاندیدا شدن خود گفت: «تا این لحظه تصمیمی برای حضور درهیئت‌ رئیسه ندارم».گفته می‌شود بیماری آقای «عباسی» به شکلی است که تا بهبودی کامل به زمان زیادی نیاز دارد. به هر حال همگان منتظر پایان ماراتن انتخابات هیئت رئیسه سال سوم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز