خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

رشد 50 درصدی صادرات منطقه آزاد قشم در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۲۱۲۵

معاون اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم در نشستی خبری در جمع خبرنگاران هرمزگان گفت: رشد 50 درصدی صادرات را از لحاظ ارزش دلاری در سال جدید پیش بینی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد منصور عظیم زاده اردبیلی افزود: در عملکرد صادراتی در سال ۱۴۰۲  نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش عملکردی کاملا محسوس داشته‌ایم که میزان ۹۷ درصد بوده است.

عظیم زاده اردبیلی، عنوان کرد: ۵۰۵ میلیون دلار صادرات داشته‌ایم که بخش عمده آن مربوط به صادرات نفتی بوده است.

وی، تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از محورها و سرفصل‌های مهم عملکردی جزیره جهانی قشم هاب نفت و انرژی است در سال جاری با رشد ۵۰ درصدی از لحاظ ارزش دلاری و همچنین با توجه به افزایش تولید و ظرفیت های صادراتی نفتی و میعانات را پیش بینی می‌کنیم.

معاون اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم، یادآور شد: تراز  تجاری در سال ۱۴۰۲ معادل ۳۱۳ میلیون دلار بوده است.

عظیم زاده اردبیلی، در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در بخش سرمایه گذاری فرآیند ایجاد کمیته سرمایه گذاری و تسهیل تولید و کمیته رفع موانع تولید در سازمان منطقه آزاد طراحی شده است.

تسریع فرآیند عقد قراردادهای سرمایه‌گذاری

وی، توضیح داد: کمیته سرمایه گذاری این امکان را فراهم می‌کند که نحوه انعقاد قرارداد و استعلام را از حوزه‌های ذیربط به کمترین زمان خود تسریع بخشد و نهایتا زمانی که سرمایه گذار خارجی و داخلی وارد جزیره می شود تا زمان عقد قرارداد و تحویل زمین برای شروع و جذب سرمایه گذاری به حداقل خود برسد.

این مسئول، مطرح کرد: در حوزه صنعت با افزایش ۲۵  درصدی اشتغال و در حوزه سرمایه گذاری برای صدور مجوزها با افزایش ۱۹  درصدی نسبت به سال 1402 را شاهد بودیم.

معاون اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم، بیان داشت: در بحث ثبت شرکت‌ها که یکی از شاخص های مهم برای میزان فعالیت های اقتصادی است؛ رشد ۱۱  درصدی داشتیم.

افزایش حمل و نقل و ترانزیت در سال گذشته

وی، ادامه داد: در حوزه اصناف در بخش صدور مجوزهای صنفی افزایش بالغ بر ۶۶ درصد عملکرد داشته‌ایم.

عظیم زاده اردبیلی، اضافه کرد: در حمل و نقل و ترانزیت به لحاظ تردد خودرو، مسافر و شناور افزایش ۲۷ درصدی را در سال 1402 تجربه کردیم.

معاون اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: عملا آنچه که از شاخص های کلان عملکردی حوزۀ اقتصادی و سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲ با یک رویکرد مستمر و پویا روبه رو است، امید است در سال جاری با همین شیوه افزایش عملکردی را تجربه و شاخص های از پیش تعیین شده را محقق کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز