خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

اساتید دانشگاه به سازمان های اجتماعی ورود کنند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۳۵

وزیر راه و شهرسازی خواستار ورود اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها به سازمان های اجتماعی شد.

وزیر راه و شهرسازی خواستار ورود اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به سازمان‌های اجتماعی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی هرمزگان پنجشنبه شب در جمع اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های استان هرمزگان افزود: اساتید دانشگاهی به لحاظ جایگاه و علمی که دارند می‌توانند در قالب سازمان‌های اجتماعی در بحث‌های امنیت، ایمنی، حمل و نقل، معماری و شهرسازی ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی از ورود سازمان‌های اجتماعی در توسعه حوزه راه و شهرسازی استقبال می‌کند بیان داشت: کار به صرف بخشنامه پیش نمی‌رود و در این راه نهادهای اجتماعی و درگیر شدن آن‌ها با مسائل روز بهتر راهگشاست.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان‌های اجتماعی در کشور فعال نیستند، بیان داشت: ورود افراد محققی همچون اساتید دانشگاهی می‌تواند در پیشبرد امور نقش به سزایی ایفا کند.

آخوندی همچنین به عدم تناسب ظزفیت‌ها با رشته‌های دانشگاهی در هرمزگان و سایر استان‌ها گفت: متاسفانه رشته‌های دانشگاهی با توجه به ظرفیت هر منطقه دایر نشده است و همین موضوع باعثشده تا رشته‌های دانشگاهی که مثلا در تهران، اصفهان و شیراز تدریس می‌شود در هرمزگان نیز به تبعیت از آن استان‌ها رشته‌هایی که کاربرد ندارد ارائه شود.

وی ابراز امیدواری کرد، رشته‌های دانشگاهی در هرمزگان متناسب با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آن گسترش یابد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، گسترش رشته‌هایی همچون دریانوردی و رشته‌های مشابه می‌تواند کمک موثری به این استان کند.

وی همچنین به معماری شهری مناطق کشور اشاره کرد و گفت: معماری هر منطقه باید با توجه به شرایط اقلیمی‌‌ همان منطقه تعریف شود. آخوندی تصریح کرد، در حوزه معماری هرمزگان نیز نیاز به بازنگری نیاز است چرا که معماری این استان با توجه به شرایط اقلیمی باید متفاوت از تهران باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز