خبرگزاری کار ایران

با تصویب شورای شهر؛

کرایه‌های درون‌شهری بندرعباس ۵۰ درصد گران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۱۳۳

شورای شهر بندرعباس با اکثریت آرا افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را تصویب کرد.

شورای شهر بندرعباس با اکثریت آرا افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صبح امروز شورای شهر بندرعباس که با حضور مدیرعامل اتوبوس رانی و تاکسیرانی برگزار شد، پیشنهاد این دو سازمان مبنی بر افزایش کرایه تاکسی مورد بحثو بررسی قرار گرفت. اعضای شورا در این جلسه با اکثریت آرا با افزایش ۵۰ درصدی کرایه‌های درون شهر بندرعباس موافقت کردند.

این مصوبه جهت تائید نهایی به فرمانداری بندرعباس ارسال می‌شود که پس از ابلاغ ضمانت اجرایی خواهد داشت.

در این جلسه محمدرضا حمزه‌پور مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی بندرعباس نیز به فعالیت اتوبوسرانی در خطوط مختلف این شهر اشاره کرد و افزود: درآمد اتوبوس‌ها در بندرعباس که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، رقمی برابر با نصف هزینه‌های نگهداری اتوبوس‌هاست.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ به این طرف از سوی دولت آن‌گونه که باید کمکی به اتوبوسرانی بندرعباس نشده است، اضافه کرد: در این سال‌ها شهرداری بندرعباس نیز به دلیل محدویت‌های مالی آن‌گونه که باید و انتظار می‌رفت نتوانسته است کمک‌های لازم را داشته باشد.

به گفته حمزه‌پور؛ سال ۹۱، دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و سال قبل ۲۰۰ میلیون تومان از سوی دولت کمک شد. در حالی که این رقم با اعتبار مشخص شده همخوانی نداشت.

وی عنوان کرد: برای تامین هزینه‌ها یک سوم آن را از محل کرایه‌ها، یک سوم از محل کمک‌های دولت و یک سوم اعتبار هم از سوی شهرداری پرداخت می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی بندرعباس و حومه ابراز امیدواری کرد، پیشنهاد افزایش کرایه اتوبوس در شهر بندرعباس تا ۵۰ درصد در شورا مصوب و دستگاه‌های مربوطه نیز مورد تایید قرار دهند.

به گفته وی، با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و آزادسازی قیمت سوخت، قیمت لوازم یدکی و قطعات ماشین آلات افزایشی چشمگیر خواهد یافت.

حمزه‌پور اضافه کرد: حتی صورت افزایش ۵۰ درصدی کرایه اتوبوس‌ها نیز، توازن لازم و استاندارد در بین هزینه‌های اتوبوس‌داری و درآمد رقم نمی‌خورد که در این راستا نیازمند تغییر دیدگاه‌ها هستیم.

در ادامه این جلسه مصطفی خادم مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بندرعباس نیز از پینشهاد افزایش ۵۰ درصدی کرایه‌ها خبر داد و خواستار افزایش کرایه‌های تاکسی در سال جدید شد.

وی افزود: معقول شدن کرایه تاکسی در شهر بندرعباس یک ضرورت است. شهر بندرعباس یک شهر تاکسی محور است و مردم درخواست‌های زیادی برای افزایش تاکسی در شهر هستند.

به گفته خادم، به غیر از اوایل سال ۹۲ که شاهد تصویب قانون هر کیلومتر ۹۳ تومان بودیم دیگر افزایشی در قیمت کرایه‌ها نداشتیم.

مصطفی خادم مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بندرعباس نیز با بیان اینکه برای برخورداری از سیستم تاکسیرانی مناسب، نیازمند طرح‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران در این بخش هستیم، اظهار داشت: میزان کرایه در شهرهایی همانند اصفهان شاید دو برابر بندرعباس است.

وی با بیان اینکه باید طرح‌های حمایتی در حوزه تعمیرات در بخش تامین لاستیک و روغن یارانه‌ای را داشته باشیم، اضافه کرد: اگر سیستم مناسبی نداشته باشیم بهره‌وری شهروندان از ظرفیت تاکسیرانی کمتر می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی بندرعباس، اضافه کرد: در بندرعباس نیاز است که شورا و سایر دستگاه‌های مربوطه حمایت‌های لازم از تاکسیرانی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز