خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:

رعایت اصول ایمنی در کارگاهها در اولویت قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۶۶۴

سال گذشته بیش از هفت هزار مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار استان توسط بازرسان این اداره برای حفظ و صیانت از نیروی کار و بررسی های فنی حوادثناشی از کار انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بر رعایت اصول ایمنی در محیط کار تاکید کرد و گفت: رعایت اصول ایمنی بمنظور حذف خطرات بالقوه باعثپیشگیری از بروز حوادثخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، " بهروز اکرمی در دومین همایش آموزشی توسعه، ترویج و ارتقاء فرهنگ ایمنی کار با بیان اینکه دولت برنامه ها و فعالیتهای اقتصادی خود را بمنظور توسعه این مناطق طراحی کرده است، افزود: مسولان بمنظور حفظ صیانت از نیروی کار باید طوری برنامه ریزی کنند که در سال جدید شاهد کاهش حوادثناشی از کار باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: سال گذشته بیش از هفت هزار مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار استان توسط بازرسان این اداره برای حفظ و صیانت از نیروی کار و بررسی های فنی حوادثناشی از کار انجام شده است.

اکرمی اضافه کرد: در این راستا همچنین ۴۱۰ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان فعالیت دارند که تشکیل این کمیته ها برای اجرای مقررات افزایش مشارکت فعال کارگران و کارفرمایان در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی، حفظ و ارتقای سلامتی نیروهای انسانی ضروری می باشد.

به گفته ی مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، سال گذشته بیش از ۱۶۴ مورد حوادثناشی از کار در استان اتفاق افتاده که از این تعداد ۱۷ مورد منجر به فوت شده که که بشترین آن مربوط به بخش ساختمان می باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از عامل انسانی بعنوان مهم ترین عامل در عرصه تولید نام برد و گفت: نیروی کار محور توسعه است و نیروی انسانی می تواند تولید را متحول کرده و رونق دهد و توسعه نیروی کار موجبات ارتقای هر ملتی را فراهم می کند که باید در راستای حفاظت از توانمندی نیروهای مولد و کاهش آسیب پذیری که نتیجه آن رونق و بهبود تولید و ارتقای سلامت کارگران و نیروهای مولد کشور است، تلاش کرد.

وی به اهمیت برگزاری این همایش اشاره کرد و بیان داشت: خروجی چنین همایش هایی باید منجر به نتیجه عینی که همان کاهش حوادثناشی از کار است، شود و امسال حوادثناشی از کار باید نسبت به سال گذشته کمتر باشد. ُ

اکرمی اضافه کرد: مسوولان و کارشناسان ایمنی بر اساس مسوولیت قانونی و اخلاقی که دارند باید در راستای کاهش حوادثناشی از کار تلاش کنند و سهل انگاری آنان قابل چشم پوشی نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز