خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره کار این استان خبر داد:

وقوع ۲۰۰ حادثه شغلی در استان هرمزگان طی یک‌سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۲۶۸

سال گذشته ۲۰۰ مورد حوادثناشی از کار در استان گزارش شده که امسال بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته سعی داریم واحد بازرسی را تقویت کرده تا از وقوع حوادثناگوار جلوگیری شود.

مدیرکل اداره کار استان هرمزگان ضمن تاکید بر تعامل و همکاری همه جانبه دادگستری استان به منظور اجرای هر چه دقیق تر قانون کار، گفت: همکاری بیشتر و استفاده از توانمندی قوه قضائیه فضای کسب و کار را بهبود می بخشد.

به گزارش ایلنا، «بهروز اکرمی» در دیدار رئیس دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه صیانت از حقوق نیروی کار یک الزام قانونی است، گفت: به منظور پیشگیری از حوادثاحتمالی با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می‌شود و در این خصوص نیازمند مساعدت دستگاه قضایی هستیم.

وی افزود: البته اداره کار سعی دارد شکایت بین کارگران و کارفرمایان را قبل از اینکه منجر به صدور رای شود، کاهش دهد.

اکرمی تصریح کرد: سال گذشته ۲۰۰ مورد حوادثناشی از کار در استان گزارش شده که امسال بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته سعی داریم واحد بازرسی را تقویت کرده تا از وقوع حوادثناگوار جلوگیری شود.

مدیرکل اداره کار استان هرمزگان در ادامه به پایین بودن نرخ بیکاری استان نسبت به میانگین کشوری اشاره کرد و بیان داشت: نرخ بیکاری در استان ۳ درصد پایین تر از متوسط کشور است اما نرخ مشارکت اقتصادی استان ۳۳ درصد که چهار درصد از متوسط کشوری پایین تر است که در این خصوص باید سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در فعالیتهای اقتصادی استان ترغیب کرد.

این مقام دولتی اظهار کرد: در این راستا، اواخر امسال همایش معرفی فرصتهای سرمایه گذاری با حضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی و سرمایه گذاران در بندرعباس برگزار می شود و این همایش فرصت مناسبی برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری و بهره گیری از توان بخش خصوصی در جهت رونق فعالیتهای اقتصادی استان خواهد بود.

وی از فارغ التحصیلان دانشگاهی بعنوان بیشترین متقاضیان نیروی کار استان نام برد و بیان کرد: ورودی و خروجی دانشگاهها متناسب با بازار کار استان نیست و به همین علت تناسبی بین عرضه نیروی کار و تقاضای بازار کار در استان وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز