خبرگزاری کار ایران

کنترل و نظارت بر کیفیت آب شرب مناطق روستایی شهرستان رودان تشدید می‌یابد

کد خبر : ۱۷۴۷۴۷

با توجه به آغاز فصل گرما و شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا ضروری است رعایت استاندارد کلر در آب شرب با حساسیت بیشتری پیگیری و گزارش شود.

برخی از روستاهای شهرستان رودان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب نیستند و همین موضوع موجب شده که نظارت و توجه لازم به وضعیت آب شرب در آنها ضعیف باشد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، معاون بهداشتی شهرستان رودان در جلسه شورای بهداشت بخش مرکزی رودان خواستار تعامل و هماهنگی دستگاه های اجرایی برای حفظ سلامت مردم شد و گفت: مراکز بهداشتی درمانی با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی تلاش کنند تا بهترین شرایط لازم برای سلامت مردم در روستاها فراهم شود.

" شکراله محسنی " بر کلر زنی آب شرب روستاهای فاقد شبکه آب رسانی نیز تاکید نمود و افزود: برخی از روستاهای شهرستان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب نیستند و همین موضوع موجب شده که نظارت و توجه لازم به وضعیت آب شرب در آن‌ها ضعیف باشد.

وی گفت: مرکز بهداشت طبق روال سال‌های قبل با نمونه گیری و انجام آزمایشات میکروبی و شیمیائی آب شرب روستائی وضعیت آب شرب را بررسی نموده و در موارد نامطلوب ضمن پیگیری، گزارش به ارگان‌های مرتبط نیز داده خواهد شد.

" محسنی " نظارت بیش از پیش بهورزان بر کلر زنی آب شرب روستاها را خواستار شد و افزود: با توجه به آغاز فصل گرما و شیوع بیماریهای منتقله از آب و غذا ضروری است رعایت استاندارد کلر در آب شرب با حساسیت بیشتری پیگیری و گزارش شود

در ادامه این جلسه موضوع اتلاف سگهای ولگرد نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کمیته اتلاف سگهای ولگرد در روستاها تشکیل و در سطح شهر نیزشهرداری نسبت به اتلاف سگ های ولگرد اقدام نماید.

گفتنی است جلسه شورای بهداشت بخش مرکزی شهرستان رودان با حضور اعضاء کارگروه بهداشت، دهیاران، اعضاء شورای اسلامی و نمایندگان ادارات در دفتر مدیریت شبکه برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز