خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی تشکلات خانه کارگر هرمزگان:

همایش هیئت اجرایی خانه کارگر استان‌ها در بندرعباس برگزار می‌شود

کد خبر : ۲۳۴۸۱۳

فضای آلوده و آلاینده‌های مخرب و سرطان زا، محیط زیان آور و خطرسازی برای کارگران ایجاد کرده به همین منظور باید توجهات بیشتری جهت کاسته شدن این آلودگی‌ها صورت پذیرد. زیرا تاکنون اقدام جدی در این زمینه انجام نشده است و کماکان این آلودگی‌ها گریبانگر این بخش از صنایع شده است.

همایش هیئت اجرایی استان‌ها با حضور ۸۰ تا ۱۰۰ نفر از اعضای هیئت اجرایی سراسر کشور با هدف رفع مشکلات و موانع پیش روی جامعه کارگری در بهمن ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، دبیر اجرایی تشکلات خانه کارگر هرمزگان در نشست ماهیانه هیئت اجرایی، تغییرات مدیریتی در بخش اداره کار استان را مثبت و رضایت بخش ارزیابی کرد و اظهار داشت: با این تغییرات توانسته‌ایم تعامل خوبی با سازمان تامین اجتماعی، سازمان فنی و حرفه‌ای و بخش صنعت و صنایع ایجاد کنیم که این تعامل موجب حمایت بیشتر نسبت به جامعه کارگر ی شده است.

محمد دریانوس از برگزاری همایش هیئت اجرایی استان‌ها در بندرعباس خبر داد و گفت: این همایش با حضور ۸۰ تا ۱۰۰ نفر از اعضای هیئت اجرایی استان‌های کشور با هدف رفع مشکلات و موانع پیش روی جامعه کارگری در بهمن ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: امید است این همایش نقطه عطفی برای تشکیلات خانه کارگری استان ما باشد. هر چند تاکنون با وجود کمبود‌ها و حداقل امکانات توانسته‌ایم با قدرت و توان این تشکل را حفظ کنیم زیرا این تشکل حمایت از حقوق کارگران را اولویت و وظیفه مهم خود می‌داند.

دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان خاطر نشان کرد: متاسفانه به رغم اقدامات گسترده‌ای که این تشکیلات در جهت رفاه و بهبود وضع معیشتی کارگران برداشته است اما نمود و انعکاس کمی در رسانه‌ها صورت پذیرفته است.

دریانوس به اهمیت فعالیت در حوزه‌ها ی فرهنگی و اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: در این راستا تصمیم گرفته شد با راه اندازی بخش تبلیغات بولتن، نشریه داخلی و پر رنگ‌تر شدن پل ارتباطی با رسانه‌ها و مسئولین بتوانیم در جهت بهبود رفاه کارگران گام‌های موثری برداریم.

وی همچنین به بخش حمایتی از سوی هیئت اجرایی و گروه‌هایی پیرامون انتخابات شورای اسلامی و حضور در ستاد انتخاباتی متشکل از عضو کارگری، احزاب کارگری و انتخاب یک نفر نماینده حزب اسلامی کار اشاره کرد و افزود: ما قبلا یک رای در احزاب اسلامی کار داشتیم و اکنون در صدد هستیم در جامعه شورای هماهنگی هم دارای یک رای دیگر شویم.

دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان ساماندهی و تجهیز مهمانسرا و دفتر نمایندگی خانه کارگر در قشم را از جمله دغدغه‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با تمهیدات انجام شده درصدد اجرایی این پروژه هستیم همچنین در بحثمشکلات کارگری با مسائلی چون عدم ساماندهی نیرو‌ها ی کار در حوزه دریا و صنایع دریایی هستیم که تاکنون برای حل این مشکل رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

دریانوس با بیان اینکه غرب هرمزگان قلب اقتصادی کشور محسوب می‌شود بیان کرد: فضای آلوده و آلاینده‌های مخرب و سرطان زا، محیط زیان آور و خطرسازی برای کارگران ایجاد کرده به همین منظور باید توجهات بیشتری جهت کاسته شدن این آلودگی‌ها صورت پذیرد زیرا تاکنون اقدام جدی در این زمینه انجام نشده است و کماکان این آلودگی‌ها گریبانگر این بخش از صنایع شده است.

وی در پایان اعلام کرد: گران شدن ۳۰ درصدی نرخ نان از سوی دولت بدون توجه به معیشت و مشکلات قشر کارگری نیازمند چاره اندیشی و تمهیدات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز